کد خبر 218417
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

خسارات مادی بخش نفت بر اثر جنگ از ۱۲۳ میلیارد دلار گذشت

خسارات مادی بخش نفت بر اثر جنگ از ۱۲۳ میلیارد دلار گذشت

وزیر نفت و فلزات دولت نجات ملی یمن خسارات واردشده به بخش نفت این کشور بر اثر حمله ائتلاف سعودی را بیش از ۱۲۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ احمد دارس، وزیر نفت و فلزات یمن در سخنانی حجم خسارات وارده به بخش نفت این کشور بر اثر تجاوز به یمن را اعلام کرد.

دارس طی این سخنان تصریح کرد: خسارات مادی وارده به بخش نفت بر اثر حمله به یمن از مرز ۱۲۳ میلیارد دلار عبور کرده است.

وزیر نفت و فلزات دولت نجات ملی یمن در ادامه با اشاره به ارزش منابع به سرقت‌رفته توسط متجاوزان و مزدوران آنان افزود: از سال ۲۰۱۸ تا فوریه سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی و فلزات یمن توسط متجاوزان و مزدوران، چپاول شده است.

وی اعلام کرد که با وجود بحران گرسنگی ملت یمن و رنج‌های آنان، این مبالغ چپاول‌شده در بانک‌های خصوصی عربستان سعودی و امارات سپرده‌گذاری شده است.

دارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بخش نفت و فلزات گفت: بخش نفت یکی از بخش‌های مهم اقتصادی جهت رشد و توسعه کشور است.

وی ضمن اشاره به محاصره همه‌جانبه یمن تاکید کرد: در سایه محاصره دریایی، هوایی و زمینی کشور، بخش نفت با همکاری مقامات اجرایی و قانونی نقش مهمی در جلوگیری از بحران‌ها و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه ایفا کرد.

وزیر نفت و فلزات دولت نجات ملی یمن با اشاره به اقدامات این دولت در حوزه نفت گفت: وزارت نفت و فلزات تلاش کرده دستورات رهبر انقلاب و شورای عالی سیاسی یمن در رابطه با ساخت مجموعه مخازن مشتقات نفتی را اجرا کند. در همین راستا، مجموعه بزرگی از مخازن اضطراری جهت تأمین نیازهای کشور در حوزه مشتقات نفتی ساخته شد.

وی در ادامه با تاکید بر توانایی یمن جهت تولید نفت و گاز و مشتقات نفتی با همکاری و تلاش همگانی اعلام کرد: اقداماتی مستمر جهت افزایش مخازن و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha