کد خبر 218260
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

از «قاب عکس» تا «پوتین قرمزها» در قاب شبکه دو

از «قاب عکس» تا «پوتین قرمزها» در قاب شبکه دو

«جشنواره فیلم های داستانی کوتاه» شبکه دو در نخستین روز هفته دفاع مقدس، چهار فیلم کوتاه داستانی را روانه آنتن می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ «جشنواره فیلم‌های داستانی کوتاه» شبکه دو همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، چهار فیلم کوتاه داستانی را با مضمون دفاع مقدس روانه آنتن می‌کند.

در نخستین روز فصل پاییز و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، فیلم‌های کوتاهی همچون «قاب عکس»، «شهیدانه زیستن»، «دایو» و «پوتین قرمزها» ساعت 21:10 روانه آنتن خواهند شد. 

فیلم کوتاه «قاب عکس» روایت مادرانی است که سهم آنها از فرزندانشان تنها یک قاب عکس روی دیوار است که سالها همدم تنهایی‌شان شده است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی فاطمه اصغری علایی و تهیه‌کنندگی محمدرسول رستمی در بسیج صدا و سیما تهیه شده است.

فیلم داستانی «شهیدانه زیستن» در هر قسمت، برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان را روایت می‌کند که نخستین قسمت آن با عنوان «سهم» برداشتی آزاد از خاطره همسر شهید غلامرضا نوروزی‌نژاد است. این فیلم به کارگردانی امیرحسین نوروزی و تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور و امیرحسین نوروزی تهیه و تولید شده است.

فیلم کوتاه «دایو» روایتگر نحوه اسارت یکی از شهدای غواص به نام یونس است که در محاصره‌ای از نیروهای عراقی پس از اتفاقات تلخ و عجیب به شهادت می‌رسد. این فیلم به کارگردانی حسین دارابی در ژانر دفاع مقدس است که در آن حسین پورکریمی، حسین دریس و فرزاد باقری مسعودزاده به هنرمندی پرداخته‌اند.
 
فیلم کوتاه «پوتین قرمزها» برگرفته از کتابی به همین نام است. کتاب «پوتین‌ قرمزها» خاطرات مرتضی بشیری، بازجو و مدیر مسئول جنگ روانی قرارگاه  خاتم‌الانبیاء(ص) در دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. او طی مصاحبه‌هایی به همت فاطمه بهبودی، خاطرات خود را از بازجویی افسرهای رده‌بالای عراقی بیان کرده است. کارگردانی این اثر را فاطمه بهبودی عهده‌دار است.

نخستین قسمت جشنواره فیلم های داستانی کوتاه دفاع مقدس با عناوین «قاب عکس»، «شهیدانه زیستن»، «دایو» و «پوتین قرمزها»، شنبه اول مهر ساعت 21:10 از این شبکه پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha