کد خبر 218233
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

استاد حوزه و دانشگاه:

دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای جامعه الگو است

دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای جامعه الگو است

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: دفاع مقدس در تمامی عرصه ها می تواند برای جامعه ما الگو باشد که چگونگی زندگی جمعی و خانوادگی از جمله آنان است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: راحت طلبی مانع از مبارزه انسان با نفس خود و همچنین مبارزه با ظلم و ستم بیرونی می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: بی حجابی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک گناه سیاسی است و این امر نشان از آن دارد که ما دشمنانی داریم که مدام در حال توطئه علیه ملت هستند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: برخی از افراد حتی در دوره‌ای در وزارت امورخارجه نیز به این امر اعتقاد نداشتند که دشمن داریم و بیان می‌کردند که با گفتگو می‌توان همه مشکلات را حل کرد.

این کارشناس دینی بیان داشت: امروز باید همگان به اصل داشتن دشمن اعتقاد و ایمان داشته باشند و اینکه صهیونیست‌ها برای مدیریت جهان در راستا سوق دادن بشر به سمت ضد ارزش‌ها طراحی دارند.

پناهیان ادامه داد: باید اعتراف کنیم که برخی‌ها به اصل مبارزه با دشمن اعتنایی نکردند و آن را از زندگی حذف کردند اما شهدا مسیر را به ما نشان دادند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شکل گرفت و بعد از جنگ نیز برخی‌ها تلاش کردند الگوی مدیریت در دفاع مقدس را از بین ببرند.

وی گفت: معنویت رزمندگان در دفاع مقدس الگویی بی نظیری پدید آورد و آنان در جبهه‌ها از خودگذشتگی داشتند.

پناهیان تاکید کرد: دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها می‌تواند برای جامعه ما الگو باشد که زندگی جمعی و خانوادگی از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس برای جامعه اصل است افزود: جوانان این مرز و بوم فرهنگ دفاع مقدس را خودشان را پدید آورده بودند و استاد خاصی در این زمینه نداشتند.

وی ادامه داد: امام راحل فرمود رزمندگان راه صدساله را یک شبه رفتند و قرآن نیز تاکید دارد اگر انسان در راه خداوند جهاد کند توفیق و نصرت نصیب او خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: فرهنگ دفاع مقدس توأم مبارزه با دشمن است و مبارزه در زندگی انسان هیچ گاه تعطیل نمی‌شود و امیدواریم جهاد به برکت شهدا در جامعه ما حفظ شود.

وی تصریح کرد: سیدالشهدا علیه السلام با جهاد دین خدا را حفظ کرد و همین امر موجب شد تا امروز همگان برای آن حضرت عزاداری کنند و این الگو تا به این امروز ماندگار و جاودانه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha