کد خبر 218223
۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

مدیر آموزش و پرورش دزفول:

دزفول، بیشترین شهید دانش آموز را در کشور دارد

دزفول، بیشترین شهید دانش آموز را در کشور دارد

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دزفول با ۷۶۰ شهید، بیشترین آمار شهدای دانش آموز را در کشور دارد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ امیر ظاهرطحان روز شنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان دخترانه بی بی گل زاده دباغ افزود: ایجاد نشاط در مدارس به همت دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداری و آموزش و پرورش دزفول در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: نشست‌هایی نیز با مدیران و معاونان مدارس برگزار و مقرر شده است از فرصت‌های هفته ولایت، اعیاد ربیع و هفته دفاع مقدس استفاده شود تا دانش آموزان با نشاط وارد مدارس شوند.
ظاهرطحان با بیان اینکه دزفول در بین ادارات آموزش و پرورش بیشترین تعداد دانش آموز را دارد، گفت: دزفول با دارابودن ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ مدرسه، ۲۸۵ فضای دولتی و بیش از ۱۰۰ مدرسه غیردولتی و حدود چهار هزار و ۸۵۴ فرهنگی سال تحصیلی جدید را شروع کرد.
وی با بیان اینکه دشمن ۱۱۴ دختر نخبه و دانش آموز دزفول را در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رساند، افزود: دشمن از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تحصیل دانش آموزان دریغ نکرد ولی ناکام ماند.
مدیر آموزش وپرورش دزفول بیان کرد: اداره نوسازی دزفول و استان با همت خیرین همیشه پای کار هستند؛ امسال نیز ۱۶ کلاس در نقاط پرتراکم بهره برداری و هشت طرح دیگر کلنگ زنی شده است.

دزفول، بیشترین شهید دانش آموز را در کشور دارد
ظاهرطحان ضمن قدردانی از تلاش نوسازی مدارس گفت: اگر این طرح‌ها تکمیل شوند جوابگوی جوانی جمعیت در نقاط پرتراکم هستند زیرا امسال یکهزار و ۵۰۰ نفر نسبت به سال گذشته به دانش آموزان اضافه شده است.
وی بر ضرورت استفاده از فرصت دفاع مقدس در مدارس تاکید کرد و افزود: باید از دفاع مقدس به عنوان یک فرصت و دانشگاه جامع استفاده کرد که ۱۶ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس آماده شده است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه این شهرستان ۷۶۰ دانش آموز شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است، اظهارکرد: ۷۶۰ بسته با ارزش هر بسته ۱۰ میلیون ریال برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده که طی هفته دفاع مقدس توزیع می‌شوند.
وی ادامه داد: ۷۲ بسته معیشتی به ارزش حدود ۲۰ میلیون ریال به نیت ۷۲ شهید فرهنگی و ۲ هزار و ۶۰۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود.
ظاهرطحان درخصوص لباس فرم مدارس دزفول نیز گفت: در نشستی با مدیران مدارس مقرر شد با توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌ها و توصیه به فرهنگ قناعت نوع لباس تغییر نکند لذا لباس فرم و تهیه آن از یک تولیدی خاص اجباری نیست و دانش آموزان می‌توانند از لباس فرم سال قبل نیز استفاده کنند.
وی افزود: برای ثبت نام دانش آموزان هیچ وجهی دریافت نمی‌شود؛ بخشی از وجه دریافتی برای تامین کتاب، بیمه و ملزومات است.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز ضمن گرامیداشت دلاورمردی‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس گفت: امیدواریم دانش آموزان به عنوان فاتحان آینده کشور با الگوبرداری از شهدا تحصیل کنند.
علیرضا خردمند با بیان اینکه دانش آموزان به زودی مدیریت کشور را به دست می‌گیرند، افزود: امیدواریم دانش آموزان دزفول امسال نیز بتوانند در رشته‌ها و آزمون‌های تحصیلی رتبه‌های بالایی کسب کنند.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز اظهارکرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های پاک و از خودگذشتگی شهدایی است که افتخار ملت هستند.
علی بنیادی افزود: وظیفه آموزش و پرورش رشد و تربیت دانش آموزان منظم و مطالبه گری درست برای احقاق حق فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور امام جمعه دزفول نیز برای موفقیت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار امیدواری کرد.

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس نیز در این آیین قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha