کد خبر 218078
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

پیشکسوت نیروی پدافند هوایی ارتش در گفتگو با «حیات»:

نقش ارتش در دفاع از کشور مثال زدنی است

نقش ارتش در دفاع از کشور مثال زدنی است

سرهنگ خطیب قوامی گفت:پدافند هوایی یکی از بی بدیل ترین نیروها در طول 8 سال دفاع مقدس در تامین امنیت کشور و دفاع از 553 نقطه حساس و حیاتی به ویژه جزیره خارک بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در طول 8 سال دفاع مقدس هر زمان صحبت از جنگ می شود ما یاد خاکریزها و رزمندگان اسلام می افتیم و کمتر به نقش پدافند هوایی ارتش فکر می کنیم. بی شک برای دفاع از حریم هوایی کشور این رزمندگان گمنام نقششان غیر قابل انکار است. 

سرهنگ خسرو خطیب قوامی پیشکسوت نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما درباره نقش پدافند هوایی در دوران 8 سال دفاع مقدس با اشاره به بی بدیل ارتش در این دوران گفت: همانطور که می دانید همیشه حفظ، برقراری امنیت و صیانت از آسمان ایران با مسئولیت پدافند هوایی است.

وی افزود: پدافند هوایی یکی از بی بدیل ترین نیروها در طول 8 سال دفاع مقدس در تامین امنیت کشور و دفاع از 553 نقطه حساس و حیاتی به ویژه جزیره خارک بود. لازم به یادآوری است که اگر دفاع از جزیره خارک نبود، تامین بودجه و اعتبار جنگ ممکن نبود.

پیشکسوت نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس 2800 بار در طول 2887 روز جنگ تحمیلی به ما حمله شد ولی پدافند هوایی نگذاشت صادرات نفت یک روز از جزیره خارک ترک شود.این یکی از ارکان مهمی است که نقش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبیین می‌کند.

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس علی رغم برتری که عراق با توجه به حمایتهای کشورهای غربی و شرقی داشت هیچ گونه خللی در پروازهای کشور در طول 8 سال دفاع مقدس ایجاد نشد و این از نکات نهفته در طول 8 سال دفاع مقدس است که هنوز تبیین نشده است.

خطیب قوامی گفت: پدافند هوایی تامین پوشش دفاع هوایی عملیاتهای مختلف مانند عملیات کربلای5 و عملیات والفجر 8  را بر عهده داشت. عملیات والفجر 8 را عملیاتی آفندی می دانیم اما مقام معظم رهبری به دفاع از پدافند هوایی و به خاطر عمکرد ما از آن به دفاع معجزه آسا یاد می کنند. ایشان در این زمینه جمله معروفی دارند که می گویند اگر عملکرد پدافند نبود پیروزی در عملیات والفجر 8 امکان پذیر نبود.

پیشکسوت دفاع مقدس همچنین اشاره کرد: در حال حاضر نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین و اینکه گنجینه جنگ را جمع آوری کنیم، در رابطه با تالیف کتاب فعالیت میکنیم و اگر جنگ علنی صورت بگیرد این آمادگی را داریم که در انتقال تجربه به جوانان کمک کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha