کد خبر 218075
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی این شهر به ۸۰۰ متر کاهش داد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ محسن حیدری بیان کرد: در تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان نیز در زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۹۰۰ متر کاهش داد.
وی افزود: تا دوشنبه هفته آینده با وزش باد شدید تا خیلی شدید و توفان و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان مواجه خواهیم بود.

این مسوول ادامه داد: در نوار شرقی و غرب سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه‌ به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی این استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: از لحاظ دمایی در قالب نقاط سیستان و بلوچستان از جمله مناطق شمالی و مرکزی این استان تا پایان هفته کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
حیدری توصیه کرد: شهروندان باید نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا را جدی گرفته، در ترددهای جاده‌ای احتیاط کرده و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha