کد خبر 217945
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

تدارک ویژه رادیو به مناسبت بازگشایی مدارس

تدارک ویژه رادیو به مناسبت بازگشایی مدارس

شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تدارک دیدند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های مختلف رادیویی این روزها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس پیگیر دغدغه‌های والدین کارمند، توصیه‌های تغذیه‌ای و اطلاع رسانی اخبار ترافیکی این ایام و... هستد و ویژه برنامه‌هایی را به این مناسبت تدارک دیدند که بدین شرح است:

رادیو ایران پیگیر دغدغه‌های والدین کارمند

رادیو ایران در برنامه‌های مختلف به بازگشایی مدارس می‌پردازد، برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» از دغدغه والدین کارمند و بازگشایی مدارس می‌گوید. این برنامه صبحگاهی از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۱۵ روانه آنتن می‌شود. روانشناسان نیز در برنامه «خانه و خانواده» از رفتار والدین با نوآموزان می‌گویند، این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ پخش خواهد شد.

در برنامه «نمودار» که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰:۲۰ روی آنتن می‌رود از توسعه نوشت افزار ایرانی و استقبال والدین و دانش آموزان از نوشت افزار ایرانی گفته می‌شود. برنامه «ایران امروز» به پیگیری مشکلات سرویس مدارس و هزینه آن می‌پردازد، این برنامه را شنبه‌ها و سه شنبه‌ها ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران بشنوید.

«باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ با اجرای شهاب شهرزاد به کتاب‌های آموزشی مناسب برای دانش آموزان و استفاده از کتابخانه‌ها می‌پردازد.

رادیو اقتصاد پیگیر نقش تعلیم و تربیت در پیشرفت اقتصادی جامعه

برنامه صبحگاهی «روزی نو» اول مهرماه با حضور کارشناسان به نقش تعلیم و تربیت در پیشرفت اقتصادی جامعه می‌پردازد، این برنامه ساعت ۶:۳۰ به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

برنامه عصرگاهی «گذر بازار» همزمان با آغاز سال تحصیلی به مرور خاطرات روز اول مهر همراه مخاطبان است و تاثیر علایق تحصیلی مخاطبان را بر زندگی و شغل آنها مورد بررسی قرار می‌دهد، این برنامه ساعت ۱۷:۰۵ به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

برنامه «به توان زندگی» رادیو اقتصاد همزمان با آغاز سال تحصیلی از ساعت ۱۰ نقش خانه و مدرسه در تعلیم و پرورش کودکان آینده ساز را بررسی می‌کند.

همراه با اخبار ترافیکی و شهری روی آنتن رادیو تهران

استودیو «صدای شهر» رادیو تهران در طول روز در بخش‌های مختلف با محوریت اطلاع رسانی ترافیکی و شهری، صدای شهروندان است. در هفته اول بازگشایی مدارس به منظور خدمات رسانی بیشتر به دانش آموزان و والدین، «صدای شهر» در ۱۷ بخش مخاطبانش را همراهی می‌کند؛ این بخش‌ها شامل ۱۵ بخش پیام ترافیکی که به سمع مخاطبان می‌رسد و در ۲ بخش گزارش‌های فرهنگسازی، حمل و نقل و حقوق شهروندی تقدیم حضور شهروندان می‌شود.

برنامه «پل مدیریت» شنبه تا دوشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ در گفت وگو با مسئولان آموزش و پرورش از تمهیدات سال جدید تحصیلی گرفته تا حوزه حمل و نقل ترافیک در خدمت والدین خواهد بود. این برنامه مهمانان متفاوتی دارد که هر کدام از آنها با توجه به اتفاقات روز، مسائل و مشکلاتی که مخاطبان با سازندگان این برنامه در میان گذاشتند، انتخاب می‌شود.

مستند رادیویی «اختیاریه» که از ساعت ۱۶ روی آنتن رادیو تهران می‌رود، روایتی از زندگی افراد است. به مناسبت بازگشایی مدارس روایت زندگی دانش آموز نمونه تقدیم مخاطبان خواهد شد.

برنامه صبحگاهی «شهر آفتاب» از ساعت ۶ صبح و برنامه عصرگاهی «تهران من» از ساعت ۱۷ به اطلاع رسانی پیرامون بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی می‌پردازند و پیگیر برگزاری مراسم بازگشایی مدارس و شیوه‌های شاداب‌سازی و نشاط دانش آموزان در مدرسه خواهند بود.

از دیگر برنامه‌های رادیو تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید می‌توان به برنامه «گفتاورد» با موضوع‌های مختلف مردمی اشاره کرد که به صورت اختصاصی به منظور بازگشایی مدارس به توسعه خلاقیت دانش آموزان در مدارس ابتدایی می‌پردازد. سه شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ با گفتاورد رادیو تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراه شوید.

پایگاه موسیقی ایرانصدا و بازگشایی مدارس

همزمان با بازگشایی مدارس پادکستی به تهیه کنندگی شهرام جهانبازی از پایگاه موسیقی ایرانصدا شنیده می‌شود.

رادیو پیام و آگاهی از آخرین رویدادهای روز

این شبکه رادیویی در برنامه «آگاهی از آخرین رویدادها» به آگاهی از آخرین رویدادهای روز، پوشش و اطلاع رسانی درباره بازگشایی مدارس می‌پردازد. در برنامه دو دقیقه‌ای «پیام سلامت» توصیه های پزشکی درباره بازگشایی مدارس بیان می‌شود. همچنین در برنامه دو دقیقه‌ای «توصیه‌های تغذیه‌ای» توصیه‌های تغذیه‌ای درباره بازگشایی مدارس روزی دو بار پخش می‌شود.

رادیو معارف و همشاگردی سلام

محور اصلی «همشاگردی سلام» آماده‌سازی فرزندان برای آغاز سال جدید تحصیلی است. مرور اطلاعات و دروس سال‌های تحصیلی قبل، مدیریت احساسات دانش‌آموز برای ورود به سال تحصیلی جدید، انتخاب لوازم‌التحریر مناسب برای فرزندان، آمادگی اقتصادی از موضوع‌های این برنامه است که شنبه اول مهر ساعت ۹ صبح از رادیو معارف شنیده می‌شود.

زنگ تفریح در رادیو سلامت

با آغاز سال تحصیلی جدید رادیو سلامت همچون سال گذشته برنامه «زنگ تفریح» را روی آنتن خواهد برد. زنگ تفریح برنامه شاد همراه با شعر و موسیقی کودک است که با محتوای سلامت برای گروه سنی ۶ تا ۱۱سال تهیه شده است و همراه حضور شخصیت عروسکی با زبانی ساده و زیبا به سلامت و سبک زندگی سالم می‌پردازد.

رادیو فرهنگ و بازگشایی مدارس

گروه جامعه به مناسبت این روز در برنامه «هفت کوچه» و «صبح به وقت فرهنگ» به موضوع‌های آغاز ثبت احوال، صدور شناسنامه، بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس می‌پردازد. گروه تاریخ و اندیشه در برنامه «سرزمین من» به آغاز سال تحصیلی و تاریخچه ثبت احوال و تصویب قانون سجل احوال اشاره خواهد داشت.

رادیو جوان در بازگشایی مدارس

برنامه «جورواجور» با شنوندگان نوجوان درباره خاطرات و تجربیات آنان از نخستین روز مدرسه گفت وگو می‌کند. این برنامه سعی می‌کند با بهره‌گیری از دیدگاه نوجوانان و ارائه اطلاعات جدید، به مخاطبان خود در زمینه آغاز سال تحصیلی کمک کند و بحث و گفت و گویی پویا را درباره بازگشایی مدارس ایجاد کند.

برنامه ساختمان «پزشکان رادیو جوان» در حوزه سلامت، به نکات مهم و حائز اهمیت درباره تغذیه و سلامت دانش‌آموزان می‌پردازد. این برنامه با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان درباره تغذیه صحیح و سبک زندگی سالم، به مباحثی از جمله ارزش غذایی، گروه‌های غذایی مختلف، تأثیر تغذیه بر رشد و توسعه جسمی و ذهنی، رژیم غذایی مناسب، مصرف مواد غذایی سالم و خطرات تغذیه نامناسب می‌پردازد.

در برنامه «جوان ایرانی سلام» بخش‌های مختلفی وجود دارد که به صورت جامعه‌محور و با هدف اطلاع‌رسانی به دانش آموزان به موضوع‌های مرتبط با مدارس، آموزش و پرورش و گفت وگو با مسئولان می‌پردازد. این برنامه تلاش می‌کند تا جوانان را در جریان آخرین اخبار و تغییرات در حوزه آموزش قرار دهد و در عین حال امکان برقراری ارتباط و تعامل آن‌ها با مسئولان را فراهم کند.

همچنین در برنامه «جوونی مجاز» بازگشایی مدارس و اهمیت آن برای دانش آموزان به عنوان مکانی برای یادگیری و تجربه ارتباط اجتماعی را بررسی می‌کند. این برنامه سعی در ایجاد شور و اشتیاق جوانان برای رفتن به محیط مدرسه و بهره‌وری از فرصت‌های آموزشی دارد. برنامه «نبض» به تغذیه سالم دانش آموزان می‌پردازد و با کارشناس مربوطه درباره این موضوع به گفت و گو خواهد پرداخت.

رادیو صبا و دفتر تابستانی

رادیو صبا به مناسبت فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس شنبه (اول مهر) در برنامه‌های زنده «صبح صبا و عصر صبا» با نگاهی طنز به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس و دغدغه‌های خانواده ها می‌پردازد.

رادیو قرآن با تسنیم به استقبال مدارس می‌رود

مجله صبحگاهی «تسنیم» هر روز صبح از رادیو قرآن تقدیم شنوندگان رادیو قرآن می‌شود. تیم برنامه ساز این برنامه به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز ماه مهر از ساعت ۶:۴۵ تا ۷:۵۰ صبح بخش‌های ویژه‌ای را با محوریت مصاحبه با معلمان و دانش آموزان طراحی و تدارک دیده است.

رادیو ورزش و «گلخونه»

مجله رادیویی «گلخونه» با بخش‌هایی همچون «ورزش، نشاط، کودک» به موضوع بازگشایی مدارس در خانواده خواهد پرداخت. مسابقه «زندگی با ورزش» بین دو عضو خانواده رقابت سلامتی و ورزش ایجاد خواهد کرد. «ورزش یاران» نیز با ارسال گزارش‌هایی از جای جای کشور با بانوان درباره ورزش گفت وگو خواهند کرد. این برنامه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

ویژه برنامه‌های رادیو گفت‌وگو به مناسبت آغاز سال تحصیلی

شبکه رادیویی گفت‌وگو ویژه برنامه‌های بازگشایی مدارس خود را در یک هفته گذشته با محوریت بازگشایی مدارس و تحلیلی بر کتب درسی تقدیم علاقه‌مندان کرد، بررسی آخرین اخبار و اصلاحات حوزه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و چالش‌های مدارس و دانشگاه‌ها از جمله رویکردهای این شبکه رادیویی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha