کد خبر 217911
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

یادداشت/ سعید رضی‌پور

آماده میزبانی از رونالدو و النصر نبودیم

آماده میزبانی از رونالدو و النصر نبودیم

اتفاقات پیش از بازی پرسپولیس و النصر و شرایط برگزاری مسابقه نشان می‌دهد آمادگی میزبانی از این بازی را نداشتیم.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خانه میزبان النصر عربستان بود و در ورزشگاه آزادی از کریستیانو رونالدو و هم تیمی‌هایش پذیرایی کرد. این بازی تحت تاثیر اتفاقات قبل از آن و ماجراهایی است که در استقبال مردم و ازدحام مشتاقان این ابرستاره پرتغالی در تهران رخ داده بود و البته کیفیت بد میزبانی ورزشگاه آزادی در این بازی هم در کنار تصاویر ناخوشایندی قرار گرفت که پیش از بازی در رسانه‌های  بین المللی انعکاس بالایی داشت و می‌توان از آن به عنوان یک آبروریزی بین المللی یاد کرد.

اگرچه افکار عمومی به انتقاد از افرادی پرداختند که برای رودررو شدن با رونالدو در فرودگاه و در هتل اسپیناس موجب ‌بی‌نظمی شده بودند اما بی‌برنامگی مسئولان مربوط در ایجاد نظم در چنین آوردگاهی که مشخص بود با استقبال عمومی شدید روبرو می‌شود هم قابل کتمان نیست و با پیش بینی این وقایع از قبل می‌توانستیم جوری عمل کنیم که شاهد چنین مسائلی که زیبنده ایران و فرهنگ و تمدن غنی آن نیست، نباشیم.

سوای این مورد که با بزرگنمایی بیش‌ از حد رسانه‌های جهانی که به شکل هدفمند با دستمایه قراردادن آن به تخریب ایران و فرهنگ مردمش پرداختند، در جریان بازی روز گذشته هم شاهد اشکال بزرگی بودیم که آن هم در رسانه‌های جهانی بازتاب منفی گسترده‌ای داشت و اتفاقاً در این مورد حتی شدیدترین انتقادها را هم باید وارد دانست. ماجرا مربوط به کیفیت افتضاح چمن ورزشگاه آزادی است که زیبنده یک دیدار بین المللی در سطح لیگ قهرمانان آسیا نبود و کیفیت بازی را هم به شدت تحت تاثیر قرار داد.

چاله و چوله‌های چمن آزادی در ابتدای بازی منجر به مصدومیت مهدی ترابی شد و پرسپولیس بهترین بازیکنش را در مهم‌ترین بازی خود از دست داد و مشخص نیست در ادامه هم چه وضعیتی برایش ایجاد شود. در ادامه بازی هم میلاد سرلک در شرایطی با دو کارت زرد اخراج شد که سر خوردن پایش روی زمین لغزنده منجر به برخورد با رونالدو شد و پرسپولیس با 10 نفره شدن به نوعی در زمین فلج شد.

از سوی دیگر این اشکال بزرگ در چمن ورزشگاه بازی را هم از تب و تاب انداخته بود و اجازه سرعت گرفتن به آن داده نمی‌شد. بازیکنان با احتیاط در زمین راه می‌رفتند و همین موضوع دیداری که می‌توانست یکی از جذاب‌ترین بازی‌هایی باشد که در تاریخ ورزشگاه آزادی برگزار شده، تبدیل به یک بازی کم جان و کم رمق شد که انتظارات را برآورده نکرد.

تقابل پرسپولیس و النصر در ورزشگاه آزادی اولین تقابل نمایندگان ایران و عربستان در خانه و پس از قهر 4 ساله میان فوتبال دو کشور بود که بازی‌هایشان را در این بازه زمانی در زمین بی طرف برگزار می‌کردند ولی شرایط ایجاد شده نشان می‌دهد به هیچ وجه آمادگی میزبانی از این بازی را نداشتیم و افتتاحیه آشتی کنان فوتبالی میان دو کشور افتتاحیه جالب توجه و درخوری نبود.

ورزشگاه آزادی باید به زودی میزبان دیدارهای دیگری از جمله تقابل های آسیایی پرسپولیس و نساجی، بازی‌های تیم ملی فوتبال، رقابت‌های حساس لیگ برتر از جمله دربی حساس تهران و... باشد و باید دید این آبروریزی بزرگ منجر به عزم جدی برای برطرف شدن هرچه سریع‌تر مشکلات این ورزشگاه خواهد شد یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha