کد خبر 217910
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

رئیس باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگو با «حیات»:

موفقیت در ۸ سال دفاع مقدس باید هر ساله گرامی داشته شود

موفقیت در ۸ سال دفاع مقدس باید هر ساله گرامی داشته شود

سردار محمدقاسم ناظر گفت: رزمندگان اسلام و مردم توانستند تمام خاکی که توسط دشمن تصرف شده بود را بازپس گیرند و این موفقیت نیاز دارد همه ساله هفته دفاع مقدس گرامی داشته شود.

سردار محمدقاسم ناظر رئیس باغ موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات در حاشیه برگزاری مراسم سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به نوپا بودن انقلاب اسلامی در زمانی که دشمنان تلاش کردند به کشور حمله کرده و بخشی از خاک ما را تصرف کنند؛ رزمندگان اسلام، مردم و نیروهای مسلح با تلاش، وحدت، همکاری و همیاری توانستند تمام خاکی که توسط دشمن تصرف شده بود را بازپس بگیرند و این موفقیت و تلاش نیاز دارد که همه ساله هفته دفاع مقدس گرامی داشته شود. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خویش فرمودند که این هفته باید جشن گرفته شود؛ امروز نیز برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برنامه مراسم سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز برپا شده است. 

وی درباره وجه تسمیه این مراسم اظهار کرد: واژه "دیروز" بر مبنای کسانی است که دیروز در جبهه ها حضور داشتند و در دفاع مقدس بودند و کلمه "امروز" نیز در بر گیرنده جوان‌هایی است که امروز همان راه را می‌روند و از انقلاب، پشتیبانی و حمایت می کنند؛ اگر برای کشور اتفاقی بیفتد حاضر بوده و حامی انقلاب هستند.

سردار ناظر گفت: به همین دلیل این مراسم با حضور تعدادی از بانوان، پیشکسوتان دفاع مقدس و همسران ایشان برگزار می شود. ۵۰درصد از زنان که در دفاع مقدس حضور داشتند و ۵۰ درصد نیز آقایانی که در جبهه ها فعال بوده اند امروز در این مراسم هستند.
رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشریح کرد: این مراسم  همزمان در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار می شود و به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی رهبر معظم انقلاب را خواهیم شنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha