کد خبر 217836
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

محمودوند در گفتگو با «حیات»؛

زبان زور و تهدید راهگشا نیست/ ایجاد امنیت پایدار با نگاهی دلسوزانه

زبان زور و تهدید راهگشا نیست/ ایجاد امنیت پایدار با نگاهی دلسوزانه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تاریخ ثابت کرده است که قطعاً زبان زور و تهدید، راه به جایی نمی‌برد، گفت: ما باید در عمل سرباز فدای مردم باشیم لذا اگر این نوع نگاه و فرهنگ در میان مسئولین شکل بگیرد، قطعاً امنیت پایداری که به آن اشاره کردیم، مستحکم‌تر اجرا می‌شود.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات  با اشاه به فراخوان‌هایی که در ماه‌های اخیر برای تجمع در شهریور ماه اعلام شده بود، گفت: در خصوص  مهسا امینی، بسنده کنیم به بیانات رهبر معظم انقلاب که در مورد ایشان گفت؛ این دختر مظلوم، دختری که رهبر انقلاب هم برای ایشان ناراحت بود، لذا ذیل این ناراحتی از سوی رهبر، همه مسئولین و مردم باید به یک موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ امنیت پایدار سرزمین، آب و خاکمان.

نماینده مجلس شورای اسلامی با ببان اینکه هر موضوعی یک ابعاد خاصی دارد، اظهار کرد: نمی‌خواهیم یک موضوع غیر منطقی را مطرح کنیم، اما تاریخ ثابت کرده است که قطعاً زبان زور و تهدید، راه به جایی نمی‌برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وقتی ما به بیانات رهبر فقیه کشورمان در دفاع از مردم اشاره کردیم به این دلیل است که ایشان با صراحت در خصوص مسمومیت دختر بچه‌های مظلوم و معصوم دانش آموز می گوید؛کسانی که این اقدامات را انجام می دهند، جنایتکار هستند؛ توضیح از این واضح‌تر.

وی در ادامه افزود: وقتی این مطلب توسط دلسوزان حوزه امنیت پیگیری می‌شود، صدها نفر از کسانی که این جنایت را انجام می‌دادند دستگیر و در حال حاضر نیز تحت پیگیری و بازجویی هستند. این نشان دهنده این است که ما باید دل سوز ملتمان باشیم.

محمودوند عنوان کرد: وقتی بالاترین شخصیت نظام در جمهوری اسلامی، برای دختر بچه‌های مسموم مدارس دلسوزی می‌کند بنابراین ما نیز باید اینگونه باشیم و این دلسوزی را ابراز و اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در عمل سرباز فدای مردم باشیم، گفت: اگر این نوع نگاه و فرهنگ در میان مسئولین شکل بگیرد، قطعاً امنیت پایداری که به آن اشاره شد، مستحکم‌تر اجرا می‌شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر امنیت پایدار در واقعیت و عمل باشد؛ کشور آسیب نمی‌بیند و موضوعاتی مانند معیشت و اقتصاد به لطف خدا رونق می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات در راستای ناامنی ایجاد می‌شود. لذا امیدوارم هم خودم و همه هموطنان به این موضوع دقت نظر ویژه‌ای داشته باشیم که  معاند، برانداز و جریان نفوذ، بیشترین آسیب‌ها را ایجاد می‌کنند. طی سالهای گذشته همین جریان کثیف نفوذ و انحراف بودند که نخواستند، ملت ایران آرامش داشته باشند. بنابر این اگر پدیده‌ای اتفاق می‌افتد و ناخواسته جنایتی اتفاق می‌افتد، این‌ها هستند که به این موضوع دامن زده و آنرا هدایت می‌کنند.

محمودوند با بیان اینکه جریان‌های بر انداز به دنبال سازماندهی امنیتی به واسطه سرویس‌های اجنبی رو آورده و این‌گونه مشکلات را ایجاد می‌کنند، گفت: همه ما بخصوص دولت، ملت و حاکمیت باید دقت کنیم تا در کنار هم بوده و متحد باشیم، همانگونه که توانستیم در دوره هشت سال جنگ با همین فرهنگ در مقابل تمام کشورهای متخاصم نه فقط یک صدام بلکه مستقیما با چندین کشور در حوزه های متخلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان جنگیده و آنچه که به ما پتانسیل پیروزی را داد؛ همین اتحاد، انسجام و دلگرمی بود که همه ملت می دانستند چه سرباز و یا پاسدار، ارتشی یا سپاهی، دوستدار ملت هستند و ملت نیز دوستدار آنهاست، از این رو باید به این نکته توجه داشت در صورتی که ما این امر مهم اعتماد و محبت دو طرفه را از دست بدهیم، همه چیز را از دست داده و این از دست دادن اعتماد، بیشترین خطر را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha