کد خبر 217829
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

قیمت خودرو در سراشیبی

قیمت خودرو در سراشیبی

انواع خودرو در بازار در حالی امروز برخلاف روزهای گذشته در سراشیبی قیمتی قرار گرفت که خریداری در بازار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت خودرو امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ برخلاف روزهای گذشته در مسیر ارزانی قرار گرفت. رد پای کاهش قیمت دلار در بازار خودرو دیده می شود و قیمت خودروهای داخلی و خارجی کاهش یافت. این کاهش قیمت تا ۲۰ میلیون تومان نیز به ثبت رسیده است.

قیمت خودروهای داخلی در بازار

خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ کاهش قیمت تا ۱۰ میلیونی را تجربه کردند؛ به طوری که پژو ۲۰۷ تیپ ۲ که روز گذشته ۴۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد امروز ۴۷۵ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما مشکی با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، امروز ۷۸۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۲ روی دور ریزش قیمت قرار گرفت.

خودروی مجبوب هایما S۵ اتوماتیک ۶ سرعته که یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو است، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رسید که نسبت به روز گذشته شاهد ۱۵ میلیون تومان کاهش قیمت است.

جک J۴ که یکی از سدان‌های اقتصادی کرمان موتور است نیز با ۱۰ میلیون تومان کاهش، ۷۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

جک S۵ نیوفیس که یکی از کراس‌اوورهای کرمان موتور است، ۱۵ میلیون تومان ارزان شد و یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودرو در سراشیبی

خودرو بخریم یا ارزان تر می شود؟

«کاهش قیمت دلار»، «انتشار اخبار واردات خودرو» و «فروکش کردن هیجان حاصل از تغییر قیمت درب کارخانه برخی خودروها» سه عاملی بودند که قیمت خودرو را در روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ ریزشی کردند.

برخی کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با ارزانی بیشتر دلار در روزهای آینده و واردات خودروهای کارکرده به طور قطع، قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. این در حالی است که با کاهش قیمت خودرو، خریداران از خرید و فروشندگان از فروش خودرو امتناع می کنند؛ زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر و فروشندگان منتظر افزایش قیمت ها در بازار هستند.

فروکش کردن هیجان حاصل از تغییر قیمت درب کارخانه چند خودروی داخلی نیز بر ادامه کاهش یا ثبات قیمت خودرو در بازار موثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha