کد خبر 217801
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با «حیات»:

پرسپولیس باید مقابل النصر کی‌روشی بازی کند/ فرهنگ خودمان را با رفتارهای غلط زیر سوال نبریم

پرسپولیس باید مقابل النصر کی‌روشی بازی کند/ فرهنگ خودمان را با رفتارهای غلط زیر سوال نبریم

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت پرسپولیس در بازی امروز مقابل النصر و حواشی ورود رونالدو به ایران صحبت کرد.

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دیدار امروز پرسپولیس مقابل النصر عربستان اظهار داشت: مشکلی که فوتبال ما با آن دست به گریبان است مشکلات ریشه‌ای است و به این بر می‌گردد که ما مشغول تیم‌داری هستیم و نه باشگاه‌داری. برای همین رقابت ما با تیم‌های عربستانی با آن تشکیلات عریض و طویل یک شوخی است و ما در هیچ زمینه‌ای با آنها توانایی رقابت نداریم و به همین دلیل شانس از لحاظ منطقی برای پرسپولیس در این بازی قائل نیستم. از مسائل زیرساختی و مالی بگیر تا بحث دستمزد بازیکنان و آخر سر می‌رسد به کیفیت نفراتی که در اختیار دارند و بازیکنان با کیفیت بین المللی که در اختیار دارند. ما در هیچ زمینه‌ای از لحاظ منطق فوتبال شانسی مقابل آنها نداریم و بخواهم منطقی به موضوع نگاه کنم تیم النصر برنده بازی امروز است و ممکن است اختلاف گل هم رقم بزند.

وی افزود: صحبت من در مورد منطق فوتبالی بود ولی یک جاهایی هم  فوتبال منطق نمی‌شناسد. شاید انگیزه بالای بازیکنان پرسپولیس به کمکشان بیاید و با کمی خوش شانسی و رقم خوردن اتفاقات فوتبالی به نفع این تیم ممکن است یک مساوی یا برد یک بر صفر به این تیم برسد. بارها در فوتبال شاهد نتایج این چنینی بودیم که نتایج خلاف انتظار رقم خورده است. سبک بازی پرسپولیس در این بازی به نظرم باید شبیه چیزی باشد که کی‌روش مقابل تیم‌های بزرگ دنیا به کار می‌برد. مثل بازی مقابل اسپانیا و آرژانتین که شما به فکر دفاع کردن و استفاده از تک موقعیت‌ها روی ضد حملات باشید. بی‌گدار به آب زدن در این دیدارها خودکشی است و نباید به فکر بازی هجومی باشیم.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با اینکه همه تمرکزها و توجهات در ترکیب النصر روی رونالدو است، گفت: به نظرم این اشتباه است و فکر می‌کنم اتفاقاً بیکار ترین بازیکن در بازی امروز رونالدو و مانه باشند چون تمرکز روی آنهاست و شاید از آنها به عنوان تله استفاده کنند که بازیکنان و نیروی دفاعی حریف را به خود اختصاص دهند و سایر بازیکنان آزاد شده و حمله کنند. النصر فقط رونالدو و مانه نیست و بازیکنان خوب دیگری هم دارد که می‌توانند خطرناک و تعیین کننده باشند.

قاسمپور در رابطه با اتفاقاتی که در استقبال از رونالدو در فرودگاه و مقابل هتل شب گذشته رخ داد و بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهانی داشت، توضیح داد: بخشی از این موضوع به بی‌برنامگی خودمان بر می‌گردد که شرایط مناسبی برای موضوعی که قابل پیش بینی بود فراهم نکردیم. مشخص است حضور یک چهره مثل رونالدو در ایران با استقبال و ازدحام روبرو می‌شود و باید شرایطی فراهم می‌کردند که چنین تصاویر ناراحت کننده‌ای رقم نخورد. بخشی دیگر هم مقصر افرادی هستند که متاسفانه به جایگاه و شأن انسانی خودشان اهمیت نمی‌دهند. قشنگ نیست چنین تصاویری از ایران و مردم ایران به دنیا مخابره شود و مارا با این تصویر ببینند و بشناسند. وقتی دم از فرهنگ کهن ایرانی می‌زنیم باید آن را در رفتارمان نشان دهیم و این مسائل زیبنده ما نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha