کد خبر 217777
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

«آوردگاهی» که می تواند دستاورد مهمی داشته باشد

«آوردگاهی» که می تواند دستاورد مهمی داشته باشد

محمودوند با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و سازمان ملل گفت: این سفر می‌تواند، یک دستاورد مهم و بیشترین آورده را در این « آوردگاه » داشته باشد.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و سازمان ملل می تواند، یک دستاورد مهم داشته باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمانی که در پشت تریبون مطرح می‌شود و مواردی را که رئیس جمهور باید با صراحت به جهانیان اعلام کند، قطعا کلید واژه‌هایی دارد که باید این کلید واژه‌ها مورد توجه ملل جهان و دولت‌ها باشد؛ مخصوصاً در بحث امروز غرب که رسماً اتحادیه اروپا در حال تهدید کردن است.

وی افزود: در موضوع آمریکا، یک نشست غیر رسمی در راستای برجام داشتیم که کشورهایی مثل عمان، قطر و عربستان ورود کردند. ارتباط با کشورهای منطقه، مخصوصاً عربستان در این سفر می‌تواند تاثیر مثبتی برای هر دو کشور داشته باشد. چرا که موضع عربستان و جمهوری اسلامی ایران موارد مشترک زیادی را در حوزه های مختلفی مانند دریای پارس،نفت و گاز،میدان گازی آرش، تروریسم و مسائل عدیده دیگری وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتباط با جهان عرب و منطقه با حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و نشست‌های درون گروهی با کشورهای منطقه، می‌تواند کیفیت و کمیت سفر را به نفع ملت ایران ارتقا دهد.

محمودوند با بیان اینکه بارها آمریکایی‌ها در موضوع برجام پیش قدم شدند، گفت: اگر مشاورین رئیس جمهور کشورمان در تهیه متن، چه متنی که در تریبون سازمان ملل مطرح می شود و چه متنی که در نشست‌های مهم، مخصوصاً تروئیکا برگزار می شود پس بنابراین در خصوص، بحث اروپا که نشست‌های زیادی را در سازمان ملل خواهیم داشت؛ متن استراتژیکی که در نوع گفتمان رئیس جمهور  برنامه‌ریزی شده باشد، به خوبی می‌توانیم بیشترین تاثیر مثبت و بیشترین آورده را در این نشست یا همان « آوردگاه » داشته باشیم؛ لذا ما می توانیم بیشترین موانع را از جلوی پای ملت ایران برداشته و امیدواریم رئیس جمهور و دولت سیزدهم در این سفر و در این نشست بیشترین تاثیر مثبت را به نفع ملت مظلوم و نجیب ایران داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha