کد خبر 217723
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در دیداری حساس به مصاف النصر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 21:30 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف النصر عربستان خواهد رفت. سرخپوشان اولین و حساس ترین دیدار خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر یاران رونالدو انجام خواهند داد و این بازی به دلایل زیادی از اهمیت زیادی برخوردار است و علاقه مندان به فوتبال برای آن لحظه شماری می‌کنند.

در ترکیب پرسپولیس یک نگرانی بزرگ در روزهای گذشته وجود داشت که مربوط به مصدومیت علیرضا بیرانوند بود. گلر سرخپوشان در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بلغارستان دچار کشیدگی از ناحیه کشاله پا شده بود و گفته شده بود در بازی حساس لیگ قهرمانان آسیا غایب است و نبود یک گلر جایگزین به جایش در این دیدار نگرانی زیادی برای پرسپولیس و هوادارانش ایجاد کرده بود ولی نهایتاً با تلاش کادر پزشکی او به تمرینات گروهی اضافه شد و اگرچه هنوز سلامت کامل خودش را به دست نیاورده است ولی برای بازی امروز در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و برای دومین بار مقابل کریستیانو رونالدو به رقابت با این ابرستاره پرتغالی خواهد پرداخت و همه به یاد پنالتی حساسی که از او در بازی ایران - پرتغال در جام جهانی روسیه گرفته بود به دیدن این نبرد خواهند پرداخت.

در خط دفاعی مثل همیشه پرسپولیس از زوج با تجربه پورعلی‌گنجی - کنعانی زادگان استفاده خواهد کرد. کنعانی زادگان ظاهرا ماموریت مهار رونالدو را بر عهده دارد و باید دید با تجربه بالایش می‌تواند یکی از برترین مهاجمان تاریخ فوتبال را از کار بیاندازد یا نه. پورعلی‌گنجی هم که در این مدت به هماهنگی خوبی با کنعانی زادگان رسیده است و در کنار او به بیرانوند در بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس کمک خواهند کرد.

در سمت راست خط دفاعی دانیال اسماعیلی فر بازی خواهد کرد ولی وظایف دفاعی او در این دیدار سنگین تر از همیشه است و کمتر اجازه نفوذ خواهد داشت و در سمت چپ هم علی نعمتی که کلا یک عنصر دفاعی محسوب می‌شود بازی خواهد کرد و این 4 نفر در کنار هم نفرات خط دفاعی پرسپولیس را تشکیل می‌دهند.

در خط هافبک این میلاد سرلک است که به تازگی معافیتش تمدید شده و همچنان همراه پرسپولیس است. او به عنوان هافبک دفاعی در مرکز برای سرخپوشان ایفای نقش می‌کند تا هم حملات حریف را خنثی کند و هم در بازیسازی برای مهاجمان این تیم بتواند نقش مهم خودش را ایفا کند. اگر پرسپولیس با تفکرات کاملاً دفاعی آماده بازی امروز شود زوج سرلک را مسعود ریگی تشکیل خواهد داد ولی تجربه نشان داده گل‌محمدی یک مربی دفاعی نیست و اگرچه احتیاط را به وقت لازم در دستور کار خودش قرار می‌دهد ولی تدافعی عمل نخواهد کرد. از همین رو شانس بازی سروش رفیعی بیشتر از ریگی است تا بتواند بازیسازی را از میانه میدان برای سرخپوشان انجام دهد.

دو هافبک هجومی پرسپولیس در این دیدار متمایل به کناره‌ها بازی خواهند کرد. این همان روش مورد علاقه یحی گل‌محمدی در سیستم 2-4-4 محبوب اوست. سعید صادقی از سمت راست و وحید امیری از سمت چپ نفوذ خواهند کرد تا در خط حمله به دو مهاجم این تیم اضافه شده و از کناره‌ها بتوانند در شکل گیری حملات سرخپوشان ایفای نقش داشته باشند.

در خط حمله مهدی ترابی نقش مهاجم سایه را ایفا خواهد کرد که از عقب به خط حمله اضافه می‌شود و نفوذ می‌کند و از میانه زمین به سمت محوطه جریمه النصر در رفت و آمد خواهد بود. در نهایت در خط حمله پرسپولیس فعلاً گزینه‌ای به جز شهاب زاهدی در اختیار ندارد. زاهدی عملرد مثبتی در پرسپولیس نداشته و یحیی گل محمدی از او رضایت ندارد و همین باعث شده در نهایت یک مهاجم سوئدی به نام باهویی به این تیم اضافه شود ولی در این دیدار حضور نخواهد داشت. شایعاتی مبنی بر حضور محمد عمری جوان در نوک حمله پرسپولیس در این بازی به گوش می‌رسد که خیلی مشخص نیست گل محمدی در این بازی مهم دست به چنین ریسکی بزند و احتمالا بازهم به زاهدی اعتماد خواهد کرد.

روی نیمکت پرسپولیس امیررضا رفیعی به عنوان گلر ذخیره حضور خواهد داشت و احتمالا با توجه به پیشینه مصدومیت بیرانوند باید آماده هر اتفاقی در این بازی باشد. گولسیانی هم روی نیمکت است و یکی از گزینه های احتمالی تعویض محسوب می‌شود و مسعود ریگی هم دیگر بازیکنی است که شانس حضور در زمین به عنوان جایگزین را خواهد داشت. سینا اسد بیگی و وحدت هنانوف هم نیمکت نشین های دیگر یحیی گل‌محمدی در این بازی خواهند بود که ممکن است شانس بازی داشته باشند و محمد عمری جوان هم اگر از ابتدا به میدان نرود ممکن است در ادامه به عنوان گزینه تعویض به زمین بیاید و شانسش را در این بازی امتحان کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس در این دیدار به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری، شهاب زاهدی.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha