کد خبر 217638
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

مالزی به دنبال جذب سرمایه گذاران چینی

مالزی به دنبال جذب سرمایه گذاران چینی

در جریان سفر یک روز انور ابراهیم نخست وزیر مالزی به چین، سه توافقنامه همکاری بین شرکت های مالزیایی و چینی از جمله در زمینه های سرمایه گذاری شرکت های چینی در مالزی امضا شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از پایگاه خبری برناما، انور ابراهیم که وزیر دارایی مالزی نیز هست، در حال حاضر به دعوت لی چیانگ، نخست وزیر چین برای شرکت در بیستمین نمایشگاه چین-آسه (در یک سفر کاری به شهر نانینگ سفر کرده است.

در این سفر کاری یک روزه، شماری از وزاری مالزی از جمله تنگکو زعفرالعزیز وزیر سرمایه گذاری، تجارت و صنعت، نگا کور مینگ وزیر توسعه دولت محلی، محمد عالمین معاون وزیر امور خارجه حضور داشتند.

بنابر اعلام دفتر نخست وزیری مالزی، اولین تفاهم نامه که شامل سرمایه گذاری تخمینی ۱۵ میلیارد رینگیت (۵.۲ میلیارد دلار آمریکا) برای بررسی همکاری در توسعه نیروگاه های تولید انرژی از زباله میان چین و مالزی امضا شد.

دومین تفاهم نامه همکاری به ارزش حدود ۲.۳۴ میلیارد رینگیت (۵۰۰ میلیون دلار) با هدف توسعه همکاری های انبارداری و لجستیکی در زمینه کریدور جدید بین‌المللی تجارت زمینی-دریایی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین گوانگشی و مالزی امضا شد.

سومین تفاهم نامه همکاری نیز با هدف ایجاد یک مرکز تجارت و توزیع ۵۰۰ هزار تن روغن پالم تصفیه شده میان چین و مالزی امضا شد.

خبرگزاری رسمی مالزی در این گزارش نوشت که روند همکاری مالزی و چین نشان می دهد که دولت مالزی مسیر درستی برای توسعه اقتصادی در پیش گرفته است.

چین بزرگترین شرکت تجاری مالزی محسوب می شود و دولت مالزی به دنبال آن است تا همکاری های تجاری و اقتصادی با چین را بیش از پیش تقویت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha