کد خبر 217627
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

با حضور معاون اول دستگاه قضا و رئیس بنیاد شهید صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران

امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران

ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری مابین قوه قضائیه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور معاون اول دستگاه قضا و رئیس بنیاد شهید امضا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ظهر امروز مراسم امضای تفاهمنامه میان قوه قضاییه و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
هرچه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است

حجت الاسلام محمد مصدق در ابتدای این مراسم گفت: ما در قوه قضاییه امضای این تفاهمنامه را به فال نیک می گیریم. قطعا هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است. 

وی با بیان اینکه عصر و زمان تغییر کرده است و جوانان این روزها از ایثارگری ایثارگران بی اطلاع می باشند، بیان کرد: همه ما در هر ارگانی که حضور داریم باید به عنوان کارگزاران نظام هدف اصلی برپایی این نظام را که امام راحل آن را بنیان گذاری کرد، تبیین کنیم. 

معاون اول قوه قضاییه افزود: ما هرچه از این نظام داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران است. دشمن این روزها به دنبال تضعیف روحیه ایثار و شهادت است، لذا هرچه این روحیه در جامعه ارتقا یابد می توانیم در برابر اهداف دشمن بایستیم. 

حجت الاسلام مصدق مطرح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار موفق عمل کرده و ما هم مرتبا اعلام کرده ایم که هر خدمتی در رابطه با جامعه ایثارگری و مسائل قضایی و پرونده آنان وجود داشته باشد، آماده همکاری هستیم. همچنین ما آمادگی کامل داریم حتی خارج از متن تفاهمنامه هرکاری که از دستمان برآید برای خانواده شهدا انجام دهیم.

دستگاه قضا عنایت ویژه ای به بنیاد شهید دارد

قاضی زاده هاشمی نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد گشایش مشکلات همه مستضعفان عالم باشیم. از دستگاه قضا نسبت به همکاری همه جانبه در حوزه ایثارگران تشکر و قدردانی می کنیم. 

وی افزود: خرسندیم که همواره پرونده خانواده ایثارگران با وجود حجم بالا مدیریت و دنبال می شود و دستگاه قضا در تمام مراحل عنایت ویژه ای به بنیاد شهید دارد. تفاهمنامه موجود نیز به معنای آغاز یک راه جدید و خدماتی است که در حوزه ایثارگران انجام می شود. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جلسات دستگاه قضا در هفته قوه قضاییه در ارتباط با موضوعات ایثارگری گفت: این جلسات نشان دهنده توجه ویژه قوه قضاییه به موضوعات ایثارگری است.

وی بیان کرد: ارتباط بنیاد شهید با قوه قضاییه در حوزه و سطوح بسیار مختلف و گسترده است. به طور مثال ‌بنیاد شهید در رابطه با گزارش دستگاه های اجرایی صرفا گزارش دهنده است و نهاد نظارتی در این راستا وجود ندارد.
باید از حرمت خانواده های ایثارگران مراقبت کرد.

معاون رییس جمهور گفت: یکی از عمده ترین نارضایتی ها مرتبط به کمیسیون ماده ۱۶ و عدم اجرای کامل قوانین در دستگاه ها است. باید با واکاوی مشکلات ریشه یابی شود و اشکالات اجرایی از منظر دستگاه قضایی بررسی و به مجمع تشخیص مصلحت نظام منتقل شود تا باعث توجه بیشتر اقایان به مسائل حوزه ایثارگری باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اینکه وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد باید از حرمت خانواده های ایثارگران نیز مراقبت نماید یعنی ما  از جنبه ایجابی تلاش کنیم تا مقررات مورد نیاز ایجاد شود. در واقع نارضایتی وقتی بوجود می آید که ما حقی را ایجاد کنیم اما حق را به هزار دلیل به افراد واگذار نکنیم.

وی ادامه داد: امید داریم باهمکاری دستگاه قضا در سطوح بالاتر که ناظر به سیاست گذاری است در مجامع بالاتر هم گفتگوهایی شکل بگیرد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: پس از حضور در بنیاد شهید و پایش عملکردها متوجه شدیم تا دوسال گذشته تنها ۱۹ درصد قوانین ایثارگری اجرا شده است و ما توانستیم با تلاش فراوان آن را به ۳۰ درصد برسانیم اما مسئله مهم این است که ۷۰ درصد قوانین اجرایی نشده است. قطعا اگر در این نحوه قانون گذاری زمینه اجرا فراهم نشود منجر به نارضایتی و شکایت می شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم ساحت سیاست گذاری با کمک شما سامان یابد و از باب پیشگیری نظارت ها انجام شود تا زمینه جرم از بین برود. از زحمات شما بسیار تشکر میکنم و امیدواریم این همکاری بیش از گذشته ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهناز باقرزاده ، همسر جانباز ۱۵ درصد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 1
    باسلام و وقت بخیر، خواهشمندیم در مورد مسکن جانبازان ۱۵ درصد هم نظر لطفی داشته باشین . واقعا در مضیقه به سر می‌بریم. اجرتون با خدا .