کد خبر 217617
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: برگزاری ۲ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان هدفگذاری شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: آیین تجلیل از ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در این آیین تنها به پیشکسوتان دفاع مقدس پرداخته نشده و یک میلیون رزمنده دفاع مقدس و اعضای خانواده آنان در سراسر کشور تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دشمنان اسلام و قرآن تلاش دارند در حوزه بانوان و خانواده خدشه‌ وارد کنند، در راستای خنثی‌سازی این توطئه‌ها تکریم خانواده ایثارگران در هفته دفاع مقدس امسال در استان مرکزی و سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: آیین تکریم و تجلیل ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز، بیست و نهم شهریورماه جاری ساعت هشت صبح در استانداری این استان برگزار می‌شود و در این آیین از ۵۰۰ نفر ایثارگر شامل ۲۵۰ نفر مادران و خواهران و ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان مرکز استان مرکزی تجلیل می‌شود.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: این آیین در سطح شهرستان‌های استان مرکزی نیز با تجلیل از ۳۰۰ نفر از ایثارگران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری رژه نیروهای دفاع مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مرکزی است و این آیین ساعت هشت صبح روز جمعه سی و یکم شهریورماه جاری در اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با یادآوری برگزاری همایش رزمندگان دفاع مقدس استان همزمان با روز پنجم مهرماه در مصلی اراک، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایش میدانی «به آینه نگاه کن» با موضوع غدیر، انقلاب، مدافعان حرم و امنیت از دیگر برنامه‌های هقته دفاع مقدس در این استان است و این نمایش از یکم تا هفتم مهرماه، ساعت ۱۹ در محل باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

سرهنگ کریمی ادامه داد: رونمایی از کتاب، اجرای شب شعر و آیین نمایش مردان آفتاب پنج، بخش دیگری از برنامه‌های این هفته در استان مرکزی است که این نمایش از بیست و نهم شهریورماه جاری تا سوم مهرماه در مرکز آموزشی شهید محلاتی شهرستان محلات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: یادواره شهید آیت‌الله محلاتی و ۱۰۰ شهید شهرستان محلات ۳۰ شهریورماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: آیین گلباران مزار مطهر شهدا نیز روز ششم مهرماه و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

سرهنگ کریمی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های مردمی در هفته دفاع مقدس در دستور کار سپاه روح‌ الله استان قرار دارد و برنامه‌های این هفته در سطح مساجد، نواحی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری اردوهای یک روزه برای عموم مردم از سی و یکم شهریورماه جاری تا هفتم مهرماه از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر از دیگر برنامه‌های این هفته در استان مرکزی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، برپایی تئاتر خیابانی، برپایی شب شعر و رونمایی از یادمان شهدا نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب و نقد کتاب دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و نمایشگاه فانوس نیز بخش دیگری از برنامه‌های هدفگذاری شده است.

وی گفت: نامگذاری اماکن شهری توسط شهرداری و دستگاه‌ها به نام شهدا و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در نواحی ۱۲گانه سپاه روح الله استان مرکزی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha