کد خبر 217593
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از کتاب تفحص شده در منطقه شلمچه:

کتاب تفحص شده نشان‌دهنده جایگاه علم است/ ولایت فقیه و حجاب دو کلیدواژه پرتکرار در وصایای شهدا

کتاب تفحص شده نشان‌دهنده جایگاه علم است/ ولایت فقیه و حجاب دو کلیدواژه پرتکرار در وصایای شهدا

صحرایی گفت: دو کلید واژه ولایت فقیه و حجاب در وصایای شهدا پرتکرار بوده و در حال حاضر می بینیم که چقدر دشمنی دشمنان ما درباره این دو موضوع است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آیین اهدای کتاب تفحص شده در منطقه عملیاتی شلمچه به وزارت آموزش و پرورش با حضور صحرایی وزیر آموزش و پرورش، مادر شهیدان خالقی پور، سردار سعیدی جانشین کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولین و دانش آموزان دوشنبه 27 شهریور ماه در ستاد معراج شهدا برگزار شد.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ۴۹ هزار دانش آموز و معلم شهید در دوران دفاع مقدس گفت: این جلسه از چند جهت متفاوت است. در جنگ تحمیلی حدود ۲۳۰ هزار شهید داشتیم و اگر تعداد روزهای جنگ را در نظر بگیریم تعداد شهدای ما نسبت به جنگ جهانی کمتر است و این نشان می دهد که شهید شدن افتخار ویژه ای دارد. شهدا به معنای واقعی چشم و چراغ و راهنما هستند و ما چون در درون نور هستیم آن را نمی توانیم به خوبی درک کنیم. 

وی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس عمدتا سن و سال کمی داشتند، ادامه داد: تحقیق محتوایی که روی وصیتنامه شهدا شده، نشان میدهد ۲ کلید واژه در وصیتنامه شهدا پرتکرار است.

صحرایی بیان کرد: با وجود آنکه در وصایای شهدا مخاطب خانواده افراد هستند، دو کلید واژه ولایت فقیه و اهمیت و پیروی از آن و دیگری حجاب پرتکرار بوده و در حال حاضر می بینیم که چقدر دشمنی دشمنان ما درباره این دو موضوع است، در حقیقت باید گفت که شهدا این موضوع را درک کرده بودند. 

وی افزود: در واقع بحث ولی فقیه وجه تمام تحلیلهای دشمنان است. ما باید این دو را گرامی بداریم و نسبت به جایگاه ولایت هوشیار باشیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چنین کتابی که تفحص شده است، اهمیت علم را نشان می دهد. علم قدرت است و اینکه این شهید در حالی که به جنگ رفته کتاب را با خود همراه برده است او کلاس دهم بوده که شاید به سن تکلیف هم نرسیده ولی چه تکلیف بزرگی انجام داده است. 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرماید من تا نفس دارم از نخبگان حمایت می کنم، گفت:  قدرت آفرینی علم در ایران درک شده است و میبینیم که کشور را به صدر قدرتمندان آورده است.

صحرایی گفت: پدرم ۱۰۲ ماه در جبهه و مناطق جنگی بوده و در جبهه باسواد شده بود؛ یعنی اگر جنگ نبود در فرصت بین عملیات ها درس می خواندند و اینکه در هیچ شرایطی از علم دست نکشیم درس بزرگ این کتاب تفحص شده است. همکاران من در معاونت پرورشی این کتاب را در کشور بگردانند.

وی بیان کرد: سال گذشته در همین روزها شهید عجمیان مکتب شد و ۲۰ هزار مدرسه را در این باره شاداب سازی کردیم. در ماه آینده سالگرد شهدای مظلوم شاهچراغ است و از آن روز ما آنجا را پر از دانش آموز کردیم. شهید سلیمانی شهید شد اما قوی تر از آن مکتب شهید سلیمانی روی کار آمد. شهید همت دانشجو-معلم بود و به نام او ۳۶۰ هزار دانشجو را تعلیم می دهیم. به فرموده شهید بهشتی که با تاسی از امام خمینی (ره) می گفت که بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود و ما قوی تر ظاهر می شویم. این کتابی که از  دل خاک بیرون کشیده است در این زمان پیدا می شود و ما را از عطر شهدای دانش آموز پر می کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت مسئله الگو و الگوسازی اظهار کرد: جایی که الگو ندارند، شخصیت سازی می کنند و باید به خودمان نهیب بزنیم که با وجود اینهمه الگو چرا از آنان استفاده نکرده ایم. با نگاهی به زندگی شهید همت متوجه می شویم که او انسانی عادی است که توانسته است به عرش اعلی برسد. این موضوع درباره همه شهدا صدق می کند. شهدا خودشان را قیمتی و ارزشمند کردند. باید به دانش آموزان و معلمان خود این موضوع را نشان دهیم.  این گنج را باید قدر دانست و در صدر نشاند. مولفان این کتاب کاری بسیار بزرگ انجام داده اند. 

وی در پایان گفت: اهمیت آموزش و پرورش زیاد است و اگر کشور بخواهد به شکوفایی برسد باید به جایگاه آموزش و پرورش توجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha