کد خبر 217502
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

نوفرستی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

نمونه بارز رویش های انقلاب اسلامی؛ امثال حججی‌ها و الداغی‌ها است / پرچمی که در سال 61 هجری سیدالشهدا علیه‌السلام برداشت امروز در دستان ملت ایران است.

نمونه بارز رویش های انقلاب اسلامی؛ امثال حججی‌ها و الداغی‌ها است / پرچمی که در سال 61 هجری سیدالشهدا علیه‌السلام برداشت امروز در دستان ملت ایران است.

مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان جنوبی در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: همواره در انقلاب‌ها ریزش‌هایی اتفاق می افتد و این امری طبیعی است اما نگاه ما باید به رویش‌ها باشد، به نظر من نمونه بارز رویش‌های انقلاب اسلامی امثال حججی‌ها و الداغی‌ها است.

ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حیات؛دفاع مقدس را یک تاریخ درخشانی برای امت امامین انقلاب اسلامی دانست که این تاریخ با هیچ زمانی، با هیچ امتی در طول تاریخ قابل مقایسه نیست و همواره در انقلاب‌ها ریزش‌هایی اتفاق می افتد و این امری طبیعی است اما نگاه ما باید به رویش‌ها باشد، به نظر من نمونه بارز رویش های انقلاب اسلامی امثال حججی‌ها و الداغی‌ها است. 

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم اشاره فرمودند: در طول تاریخ از بین ملت هایی که تحت ستم قرار گرفتند، اندک ملت هایی بودند که اقدام به مبارزه و دفاع کردند؛ اما مردم دین‌دار و ولایتمدار ایران اسلامی و امت امام (ره) جزء معدود ملت هایی هستند که پای شعارهای خود ایستادند و هزینه این مقاومت را هم پرداختند. در جهت سخنان ایشان باید گفت که از صدر اسلام تا دفاع مقدس هیچ زمانی نبوده است که یک امتی به پای اعتقاداتشان 230 هزار انسان مجاهد انقلابی را فدا کنند تا از اعتقاداتشان دفاع کنند. 

نوفرستی در ادامه به روایت «شیبتنی» سوره هود اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: سوره هود مرا پیر کرد؛ گفتند یا رسول الله به چه دلیل ایشان فرمودند: به دلیل آیه "وَلَکِنْ قَوْلُهُ: فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ" پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! و مردم ایران سوره مبارکه هود را بیشتر از همه مد نظر داشتند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دفاع مقدس برای ملت ایران یک نعمت بود و موجب خودباوری و دستآوردهای عظیمی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، تکنولوژی و علمی و فن آوری شده است. 

ابوالفضل نوفرستی ادامه داد: دشمنی هایی که امروز مردم ایران با آن مواجه هستند در ادامه دشمنی های دیروز است. در جمهوری اسلامی پرچمی برافراشته شده است پرچمی که در سال 61 هجری سیدالشهدا علیه‌السلام برداشت در حال حاضر بدست مردم ایران است. 

 وی در پایان برخی از برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس را اینگونه تشریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار، تعویض عکسها و تمثال مبارک شهدا از حالت بنر به حالت فلزی، برگزاری جلساتی با مشاورین ایثارگران، تجلیل از خانواده های ایثارگر و رزمنده که امسال مقرر گردید از همسران رزمندگان تجلیل شود، رونمایی از کتاب کرامات شهدای استان خراسان جنوبی با نام "زنده تر از همیشه" . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha