کد خبر 217494
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

پیرهادی در شورای شهر تهران:

شهرداری درخصوص هوای پاک فراتر از وظیفه خود عمل کرده است

شهرداری درخصوص هوای پاک فراتر از وظیفه خود عمل کرده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:۱۸ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. نباید هیچ مقایسه ای با دوره قبل صورت بگیرد. مردم عملکرد مدیریت شهری فعلی را می بینند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صبح امروز مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورا گفت: ۱۸ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند؛ اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است. هیچ مقایسه ای با دوره قبل نباید صورت بگیرد و مردم این عملکرد را می بینند.

وی تأکید کرد: خبر بسیاری از اتفاقات و رویدادهای شهر تهران حتی به نمایندگان شورا نیز به درستی نمی رسد. شاید نمی خواهند مردم در جریان اجرا و افتتاح بسیاری از طرح ها و پروژه ها قرار بگیرند.
پیرهادی با اشاره به اینکه شهرداری تهران وظیفه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارد و این موضوعی است که دولت باید به آن بپردازد گفت: پرسش بنده این است که توسعه حمل و نقل عمومی تا چه میزان در کاهش آلودگی هوا مؤثر خواهد بود؟
وی ادامه داد: پرسش دیگر بنده این است که ۷۹۱ دستگاه واگن مترویی که قرارداد آنها منعقد شده؛  چه وقت وارد خطوط خواهند شد؟ 
پیرهادی درخصوص راه اندازی تراموا در شهر تهران گفت: سئوال دیگر من این است که آیا مطالعات تراموا انجام شد و اگر پاسخ مثبت است و مطالعات انجام شده؛ باید گزارش آن در اختیار شورا قرار بگیرد.
پیرهادی با تأکید بر ضرورت اولوبت به کارگیری وسایل نقلیه برقی در شهر تهران گفت: اگرچه استفاده از سوخت گازوئیل که استانداردهای لازم را ندارد؛ به شهرداری تهران مربوط نیست و سایر دستگاه های مربوطه باید به آن بپردازند؛ اما تقاضای شورای شهر این است که استفاده از اتوبوس های برقی در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha