کد خبر 217459
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

دو ابرقدرت کشتی آزاد دنیا برای بار ششم امشب به نبرد با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مسابقات جهانی کشتی آزاد 2023 در بلگراد صربستان از روز گذشته فعالیتش را به شکل رسمی آغاز کرد و کشتی‌گیران ایرانی هم در این دوره از مسابقات به مصاف حریفان خود رفتند. در این میان سه کشتی گیر مازندرانی عملکرد درخشانی از خودشان به نمایش گذاشتند. امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم موفق شد با کنار زدن رقبا به مرحله نهایی راه پیدا کند و امیرمحمد یزدانی هم در وزن 70 کیلوگرم با برتری در رقابت‌های پیش رو به دیدار فینال رسید و شانس کسب مدال طلا را دارد. و اما مهم‌ترین و حساس‌ترین فینالی که پیش روی نماینده کشورمان هست و برای مردم و علاقه‌مندان هم جذابیتی مضاعف از سایر رقابت‌ها دارد بدون شک تقابل حسن یزدانی در دیدار پایانی مقابل حریف کلاسیک این سال‌های خودش یعنی دیوید تیلور آمرکیایی است.

در دیدارهای فینال امروز امیرمحمد یزدانی با زین رتفورد امریکایی سرشاخ می‌شود، امیرحسین زارع که با پیروزی قاطعانه‌ مقابل طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک و فینالیست شد باید با دیگر قهرمان نامدار سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان یعنی گنو پتریاشویلی بایستد و در دیداری حساس و پرمخاطب و هیجان‌انگیز هم حسن یزدانی آزادکار نامدار و محبوب ایرانی‌ها باید برای ششمین بار به مصاف دیوید تیلور رقیب سرسخت و کاربلد خود برود.

این ششمین تقابل این دو کشتی‌گیر قدر و بین المللی است که نگاه همه کشتی‌دوستان جهان را به خود خیره خواهد کرد. به این بهانه از 5 تقابل گذشته این دو ابرقدرت آزادکار را مروری خواهیم کرد:

2017 کرمانشاه: اولین رویارویی

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

در اواخر بهمن ماه سال 95 بود که در مسابقات جهانی کشتی آزاد که به میزبانی ایران و شهر کرمانشاه برگزار شد تیلور و یزدانی نخستین پیکار خودشان را تجربه کردند. یزدانی کشتی را برتر از حریف آغاز کرد و وقت نخست را ۳ – ۲ به سود خود تمام کرد. در ابتدای وقت دوم نیز اختلاف را به عدد دو رساند و ۴ – ۲ پیش افتاد. اما در دو زیرگیری ناموفق خاک شد و ۶ – ۴ عقب افتاد. تیلور پس از امتیازات روحیه‌بخشی که گرفت در فاصله یک دقیقه مانده به پایان وقت دوم توانست شانه‌های یزدانی را به تشک بچسباند و او را ضربه فنی کند.

2018 بوداپست: نبرد دوم

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

در آبان ماه 97 بود که این دو کشتی گیر ابرقدرت در فینال مسابقات بار دیگر با هم پیکار کردند تا تقابل شماره دو آنها در این رقابت‌ها رقم بخورد و یزدانی شانس این را پیدا کند تا شکستش در مسابقات ایران را جبران کند. یزدانی این مسابقه را هم تهاجمی و برتر آغاز کرد. با حمله‌های پیاپی توانست امتیاز از حریف بگیرد و در پایان وقت نخست نیز ۶ – ۲ پیروز از تشک خارج شد. اما مثل رقابتی که در کرمانشاه داشتند، باز هم تیلور در وقت دوم از خستگی یزدانی بهره گرفت و با زیرکی و هوش و قدرت بدنی بالا توانست طی سه دقیقه ۹ امتیاز از یزدانی بگیرد و نتیجه را ۱۱ – ۶ به سود خود تمام کند. بدین ترتیب دومین تقابل این دو حریف هم با شکست یزدانی و برتری غول آمریکایی به پایان رسید.

2020 توکیو: بازهم...

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

سومین تقابل این دو نفر دو سال بعد و در ژاپن رقم خورد. جایی که این دو نفر در المپیک و برای کسب مدال طلای این مسابقات با یکدیگر سرشاخ شدند و این بار هم نتیجه ای بهتر از دو بازی قبلی این دو نفر حاصل نشد. یزدانی در این مسابقه هم پیروزِ وقت نخست بود. سه دقیقه اول با نتیجه ۱ – ۰ به سود یزدانی پایان یافت. در ابتدای وقت دوم حمله‌های یزدانی به کسب دومین امتیاز او منجر شد. اما تیلور با یک سرزیربغل توانست نتیجه را مساوی کند. یزدانی یک بار دیگر تیلور را از تشک خارج کرد و در فاصله ۹۸ ثانیه تا پایان مسابقه ۳ – ۲ از تیلور پیش افتاد. یزدانی عملکرد خوبی برای مهار تیلور داشت و تمام حملات حریف امریکایی را با فرارها و خیمه‌های هوشمندانه‌اش خنثی کرد، تا این‌که در فاصله ۱۷ ثانیه به پایان تیلور با یک زیرگیری خود را به پای یزدانی رساند و با خاک کردن او ۴ – ۳ پیروز فینال شد.

2021 اسلو: ورق برگشت

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

نبرد شماره چهار این دو غول ایرانی و آمریکایی چند ماه بعد از بازی‌های المپیک و شکست سوم یزدانی مقابل تیلور در فینال آن مسابقات رقم خورد. در مسابقات نروژ تیلور و یزدانی برای چهارمین بار به مصاف هم رفتند و این بار ورق برگشت و نتیجه دیگری رقم خورد. یزدانی مانند سه مسابقه قبلی‌اش باز هم وقت نخست را به سود خود تمام کرد. تیلور که وقت نخست را ۲ – ۰ به پایان رسانده بود مانند سه کشتی قبلی‌اش با یزدانی امیدوار بود که در وقت دوم بتواند از حریف قدرتمند خود امتیاز بگیرد. اما یزدانی با کسب دو امتیاز دیگر فاصله را به چهار رساند. با این حال تیلور توانست با یک زیرگیری و خاک اختلاف را به دو برساند. یزدانی در فاصله ۶ ثانیه به پایان با یک زیرگیری و خاک کار را تمام کرد و ۶ – ۲ تیلور را شکست داد و به نخستین برد خود مقابل حریف قدرتمند امریکایی دست یافت.

2022 بلگراد: شکست چهارم

یزدانی - تیلور: راند ششم نبرد غول‌ها

مسابقات جهانی بلگراد که آخرین تقابل این دو کشتی‌گیر تا پیش از امروز محسوب می‌شود پنجمین رویارویی آنها محسوب می‌شود. نماینده کشورمان در این دیدار در ابتدا مثل همیشه از حریف خود پیش افتاد و نخستین امتیاز را دریافت کرد اما بلافاصله تیلور خود را به پاهای یزدانی رساند و با کسب دو امتیاز برای نخستین بار در تقابل‌های دو کشتی‌گیر، تیلور برنده وقت نخست شود. در وقت دوم نیز تیلور عملکرد بهتری داشت و ضمن اجازه ندادن به یزدانی برای اجرای فن و رسیدن به پاها، توانست با یک ضد حمله یزدانی را خاک کند و فاصله را افزایش دهد. خارج شدن پای یزدانی از تشک و یک خاک دیگر توسط تیلور مجموع امتیازات او را به ۷ رساند تا یزدانی برای چهارمین بار مقابل حریف امریکایی‌اش تن به شکست دهد.

در انتظار نبرد شماره شش

ششمین جدال دو کشتی گیر در چارچوب فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 برگزار می شود. این دو کشتی‌گیر در فینال مسابقات بار دیگر به هم رسیدند و حالا طبق قرعه کشی کشتی آزاد قهرمانی جهان، زمان کشتی حسن یزدانی با تیلور ۲۰۲۳ حدودا ساعت 20:20 امروز یکشنبه 26 شهریور 1402 خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha