کد خبر 217446
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

تلفن همراه بزرگترین آسیب و تهدید مدارس/ مدیر و معلم اخراجی نداریم

تلفن همراه بزرگترین آسیب و تهدید مدارس/ مدیر و معلم اخراجی نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلفن همراه بزرگترین آسیب و تهدید برای مدرسه و دانش آموزان است و مدیران جلوی ورود موبایل به مدارس را خواهند گرفت.

به گزارش گروه استانی حیات؛کلام الله صفری صبح یکشنبه در نشست مدیران مدارس نواحی یک و دو اردبیل اظهار کرد: ما گرفتار برخی رسانه‌ها و مطبوعات شده‌ایم که به جای تبیین مسائل و نقد منصفانه به دنبال باج گیری هستند و ما در برابر چنین رسانه‌هایی کوتاه نیامده و به آنها باج نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار معلم، ۲۶۵ هزار دانش آموز و ۳ هزار و ۳۰۰ مدیر آماده بازگشایی مدارس در اول مهرماه هستند، خاطرنشان کرد: با گزارش کذب و دروغ یک کانال و یا رسانه‌ای مدیران ما حق عقب نشینی ندارند بلکه بهتر است در جایگاه یک مدیر نظام پاسخگوی مسائل بوده و واقعیت‌ها را به درستی تبیین کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: بی تفاوتی در چنین چالش‌ها و انتشار اخبار کذب و معامله و باج دهی به چنین افرادی خیانت به آموزش وپرورش است و ما اجازه نمی‌دهیم مدیران چنین کانال‌هایی عملکرد آموزش و پرورش و نظام را زیر سوال ببرند.

صفری فرمایش اخیر فرمانده سپاه را مبنی بر «هر مدرسه یک ایران و هر دانش آموز یک دنیا» یادآور شد و بیان کرد: دانش آموزان ما با ذهنی روشن و خلاق آینده این کشور را می‌سازند و ما در رسیدن به حیات طیبه نیازمند صلابت و فکوری چنین دانش آموزانی هستیم.

وی گفت: آموزش و پرورش در قلب مرکزی میدان جنگ دشمن قرار گرفته ولی با تدبیر مقام معظم رهبری و نظام اسلامی تمام استراتژی‌های دشمن در هجمه به نظام تعلیم و تربیت به هم خواهد خورد

۲۶ ماه تعطیلی مدارس آسیب آفرین بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ۲۶ ماه تعطیلی مدارس به دلیل کرونا آموزش و پرورش را زمین گیر و نابود کرده و شبیه زلزله‌ای ۸ ریشتری بود که بنیان‌های آموزش و پرورش را به هم زده است.

صفری بیان کرد: در این ایام بزرگترین آسیب‌های اجتماعی از اعتیاد گرفته تا فساد اخلاقی و گرایش به فضای مجازی و کانال‌های بیگانه در بین جوانان ما رواج یافت و نوعی بداخلاقی در جامعه رواج یافت.

وی اظهار کرد: مدیران مدارس باید با روحیه انقلابی و جهادی در عرصه حضور داشته باشند و اجازه ندهند تا هجمه‌ها علیه نظام و آموزش و پرورش بیش از این زمینه و فرصت دشمن شادکنی را فراهم آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از آموزش و پرورش به عنوان ساختمان شیشه‌ای یاد کرد و افزود: اگر ایراد و اشکالی در این ساختمان شیشه‌ای وجود دارد بهتر است دستمالی پاک برداشته و گرد و غبار آن را پاک کنیم و شایسته نیست عده‌ای به سمت آموزش و پرورش سنگ و یا تیری پرتاب کنند چرا که نظام آموزش و پرورش مظلوم و خادم ملت است.

۱۹ هزار پیش دبستانی راهی مراکز آموزشی می‌شوند

صفری خاطرنشان کرد: در پایه اول ابتدایی ۹۰ درصد فرآیند ثبت نام انجام شده و با اتمام فرآیند سنجش این ثبت نام‌ها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: به طور میانگین در ۶ پایه ابتدایی ۹۸ درصد ثبت نام‌ها را شاهدیم که یک رقم مناسب است.

وی افزود: در دوره اول متوسطه ثبت نام‌ها تا ۹۵ درصد روی داده است و مدیران باید برای ۵ درصد باقیمانده که بازمانده از تحصیل محسوب می‌شوند به سراغ آنها رفته و برای ثبت نام و ترغیب آنها تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در دوره دوم متوسطه میانگین ثبت نام استان ۸۹ درصد است که هنوز ۱۱ درصد ثبت نام‌ها انجام نشده و باید فکری اساسی دراین زمینه کنیم و اولیا را مجاب به ثبت نام دانش آموزان در دوره دوم متوسطه کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از مدارس خاص در این استان فقط دانش آموزان تراز اول را ثبت می‌کنند در حالی که ثبت نام باید فراگیر و از همه گروه‌های معدل و شرایط تحصیلی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: به هیچ وجه معلم و مدیر اخراجی در استان نداریم اما دشمن تلاش می‌کند تا با شایعه پراکنی مبنی بر اخراج مدیران و یا معلمان از مدارس و یا زندانی جلوه دادن معلمان فضای آموزشی و پرورشی را در آستانه شروع سال تحصیلی ناامن جلوه دهند.

صفری گفت: ۱۹ هزار پیش دبستانی امسال راهی مراکز پیش دبستانی می‌شوند که ما امسال مراکز پیش دبستانی را از ۱۰ مرکز به ۲۷ مرکز ارتقا دادیم تا زمینه تحصیل آنها همراه با سنجش در این مقطع فراهم آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha