کد خبر 217369
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان:

تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در مدارس زنجان توزیع شد

تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در مدارس زنجان توزیع شد

به گزارش گروه استانی حیات؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: اخیرا به میزان ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس خریداری و در بین نواحی چهارده‌گانه استان توزیع شد.

حمیدرضا اسلامی افزود: تجهیزات خریداری شده شامل کامپیوتر، لپتاب، میز و نیمکت، تخته، تجهیزات هنرستانی شامل موتورخودرو، وسایل جانبی، دوربین و پایه دوربین، شبیه ساز تراشکاری، چکش و اره بود.

اسلامی با بیان اینکه در توسعه و تجهیز مدارس همه نواحی در نظر گرفته شده و به صورت عادلانه نسبت به توزیع تجهیزات اقدام می‌شود، افزود: البته یکی از اولویت‌های امسال نوسازی مدارس تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استثنایی است که در این راستا نیز با بهره‌گیری از بودجه‌ موجود اقدامات مربوط انجام می‌شود.

اسلامی گفت: با توجه به تورم موجود، قیمت تجهیزات مدارس افزایش یافته و با این حال، سهم اعتبارات استانی برای تعمیر و تجهیز مدارس پایین است.

وی با اشاره به برخی از ملزومات مورد نیاز مدارس، گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته، قیمت هر نیمکت دانش‌آموزی از سه و نیم تا پنج میلیون تومان و قیمت یک لپتاپ بیشتر از ۱۲ میلیون است پس برای خرید این قبیل کالاها بودجه زیادی نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ادامه داد: به علت بالا بودن قیمت تجهیزات مورد نیاز برای مدارس مجبور به تقسیم‌ بندی بودجه شده‌ایم یعنی از ۱۰۰ درصد ۶۰ درصد بودجه به تعمیرات و ۴۰ درصد به تجهیزات اختصاص داده می‌شود.

تعداد دانش آموزان استان زنجان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

امسال بیش از ۲۲ هزار دانش آموز جدید وارد مدارس استان زنجان می‌شوند.

بیش از ۲۱۹ هزار و ۳۶۱ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۳۰ فضای آموزشی استان زنجان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha