کد خبر 217330
۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه:

ترویج فرهنگ شهادت نقطه قوت نظام اسلامی است

ترویج فرهنگ شهادت نقطه قوت نظام اسلامی است

یزد- فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به جانفشانی‌های شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب گفت: ترویج فرهنگ شهادت از مهمترین نقاط قوت نظام اسلامی است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سردار محمد مارانی در مراسم بیست و هفتمین یادواره ۲۲ تن از شهدای روستاهای بنیز، بهشت آباد و باب دهوئیه شهرستان بهاباد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان بهاباد با تاکید بر اینکه ما باید به نام این شهدا تاسی کنیم، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۸۰ درصد رزمندگان ما جوان بودند و امروز جوانان باید زندگی شهدا را مطالعه کنند و الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) در جنگ مهمترین مؤلفه در موفقیت های رزمندگان در دفاع مقدس بود، افزود: امام راحل مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را بر عهده داشتند و جنگ را نیز فرماندهی می‌کردند.

مارانی تصریح کرد: هر جا رزمندگان و فرماندهان با بن‌بست مواجه می‌شدند، نظر نهایی را از امام (ره) می‌گرفتند و نظر قاطع ایشان کارساز بود و در عملیات‌های فتح‌المبین و کربلای ۵ و والفجر۸ نظر امام اعمال شد که موفقیت‌های بزرگی برای رزمندگان به وجود آورد و رزمندگان از قاطعیت امام در صحنه های نبرد در دفاع مقدس بهره‌مند می‌شدند.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره با بیان اینکه افتخار کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که رزمندگان برای دفاع از ارزشهای نظام اسلامی از همه هستی خود گذشتند تا این نظام و انقلاب زنده بماند، گفت: ترویج فرهنگ شهادت از مهمترین نقاط قوت نظام اسلامی است.

مارانی اضافه کرد: یادواره شهدا فرصت مغتنمی برای تبیین سیره و منش شهدا به آحاد جامعه بویژه جوانان است به همین دلیل برگزاری این برنامه فرهنگی ضروری است.

وی افزود: شهدا به تاسی از مکتب امام حسین (ع) در جبهه‌ها حضور یافتند تا نظام جمهوری اسلامی را از چنگال متجاوزان نجات دهند.

فرمانده قرارگاه مدینه با بیان اینکه امروز به برکت مجاهدت‌های شهدا، آرامش و امنیت در کشور برقرار است و مردم قدردان این مجاهدت‌ها هستند، عنوان کرد: شهدا همیشه به دنبال وحدت‌طلبی و انسجام قلوب مؤمنین بوده‌اند و در این مسیر جان خود را فدای اسلام و مردم کردند.

مارانی، مشی شهدا را از خودگذشتگی عنوان و بیان کرد: شهدا در یک جنگ سخت و نابرابر از جان و مال خود گذشتند و این مشی شهدا باید در جامعه نهادینه شود و جوانان شهدا را الگوی خود قرار دهند.

فرمانده قرارگاه مدینه با بیان اینکه از حاج قاسم سلیمانی گفتن بسیار سخت است، افزود: حاج قاسم سلیمانی از یک خانواده مذهبی و دست‌پاک و سالم رشد کرد و به این مقام رسید.

مارانی با بیان اینکه مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است، گفت: حاج قاسم در همه صحنه‌ها و در اتفاقاتی که در دوره زندگی وی رخ داد انسان بزرگی بود و با صلابت ایستادگی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی حماسه‌های بزرگی را در دفاع مقدس آفرید که واقعاً سخت و شکننده بودند، اضهار داشت: او در تمام عملیات‌ها موفق عمل کرد و سخت‌ترین مأموریت‌ها را می‌پذیرفت و به‌خوبی عملیات‌ها را مدیریت می‌کرد.

مارانی ادامه داد: ما در محفل یادواره ۲۲ تن از شهدای روستای بنیز شهرستان بهاباد هستیم و روح شهدا حاضر و ناظر بر ما هستند، شهدایی که جان خود را فدا کردند تا ارزش های اسلامی حفظ شود.

وی نسبت به جنگ فرهنگی هشدار داد و گفت: ما در جنگ نظامی پیروز شدیم ولی دشمن جنگ فرهنگی را راه انداخته و خانواده‌های ما را نشانه رفته است که باید خیلی مواظب باشیم و توطئه‌های دشمن را به موقع بشناسیم و خنثی کنیم.

مارانی گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ هراسی از توطئه های داخلی و خارجی در مقابل دشمنان ایستاده اند و از ارزش های نظام، انقلاب و خون شهدا دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در جنگ تحمیلی دین و انقلاب را حفظ کردند و امروز حفظ آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهدا و همچنین تسلیم محض ولایت بودن تکلیف اصلی ما است.

مارانی تصریح کرد: اگر فرماندهان نظامی در عملیات های دفاع مقدس مانند والفجر، کربلای ۵ ،۱۰ و عملیات رمضان و فتح خرمشهر به پیروزی رسیدند، به خاطر فرماندهی و مدیریت ایشان بود و اگر روزی امام فرمود رژیم بعث عراق و صدام سیلی خواهد خورد، بعد فتح خرمشهر بود که دشمن سیلی خورد و تا پایان جنگ پیروز میدان ما بودیم، چرا که امام فرموده بود، ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه و رزمندگان به تکلیف خود عمل کردند.

مراسم بیست و هفتمین یادواره ۲۲ تن از شهدای روستاهای بنیز، بهشت آباد و باب دهوئیه شهرستان بهاباد در شب شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد، جمعی از مسئولان بهاباد و بافق خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان بهاباد در جوار گلزار شهدای روستای شهید پرور بنیز برگزار شد.

مداحی و روایتگری دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

روستای بنیز بهاباد دردوران دفاع مقدس ۲۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha