کد خبر 217204
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

مالیات دهندگان آمریکایی می‌دانند کاخ سفید پول‌هایشان را در اوکراین هدر می‌دهد

مالیات دهندگان آمریکایی می‌دانند کاخ سفید پول‌هایشان را در اوکراین هدر می‌دهد

رئیس یک بنیاد آمریکایی می‌گوید مالیات دهندگان این کشور می‌دانند که مالیات آنها در اوکراین هدر می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ دولت ایالات متحده با انتقال میلیاردها دلار منابع به اوکراین که یکی از فاسدترین کشورهای اروپاست، ناگهان به این فکر افتاد که دقیقا چگونه این پول توسط کی‌یف خرج می‌شود.

برای این منظور، یک تیم جدید تشکیل شده از سوی بازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا مسئول نظارت بر کمک این کشور به دولت کی‌یف شده و این تیم قرار است در سفارت آمریکا در کی‌یف مستقر شود.

در این میان، "پال ای.وللی"، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس کنونی یک بنیاد آمریکایی موسوم به "Stand Up" گفته است: این اقدام در درجه نخست ناشی از این واقعیت است که کاخ سفید و وزارت دفاع هیچ حسابرسی از کمک‌های خارجی به اوکراین منتشر نکرده‌اند.

وی افزود: در عراق و افغانستان هم همین انتقادها وجود داشت. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند استفاده خاص از پول را رد کنند. میلیاردها دلار به اوکراین تا به امروز به جیب مقام‌ها یا الیگارش‌های فاسد رفته و صرف املاک و اتومبیل‌های گرانقیمت شده است. اکنون آمریکا پس از انتقادهای فراوان می‌خواهد تیم نظارتی تشکیل بدهد تا رضایت رسانه‌ها و مردم آمریکا را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد که مردم ایالات متحده می‌دانند که دلارهای مالیاتی آنها در درگیری اوکراین و روسیه هدر می‌رود. آنها از این واقعیت مطلع هستند که بسیاری از تجهیزات نظامی آمریکایی که به کی‌یف می‌رساند به کشورهای دیگر یا کارتل‌ها رسیده است.

به گفته این ژنرال بازنشسته، حمایت از کی‌یف در آمریکا اکنون در حال کاهش است، اگرچه دموکرات‌ها و برخی جمهوری خواهان در اکثر موارد به حمایت از جو بایدن، رئیس جمهوری با استفاده از شعار "ما به دنبال آزادی برای اوکراین هستیم" ادامه خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که باید منتظر بود و دید که میزان موفقیت و نظارت این گروه از وزارت دفاع آمریکا مستقر در کی‌یف تا چه حد است، گفت: انتظار حقیقت را نداریم اما شاید شگفت زده شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha