کد خبر 217201
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

حجت الااسلام حسن زاده در گفتگو با حیات مطرح کرد؛ 

روایتی از مسیر عاشقی/ برپایی موکب داران اربعین حالا در مشهد الرضا 

روایتی از مسیر عاشقی/ برپایی موکب داران اربعین حالا در مشهد الرضا 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: با الگوبرداری از برپایی موکب در اربعین حسینی حالا در مشهد الرضا میزبان زائرین امام رضا (ع) هستیم. 

به گزارش گروه استانی حیات؛ حجت الااسلام حسن زاده مدیر کل بنیاد شهید استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حیات؛ مسیر کربلا تا نجف و برپایی موکب  را روایتی از مسیر عاشقی دانست و میزبانی زائرین را اینطور روایت کرد: در نجف بعد از صحن حضرت زهرا (س) مقابل ستاد بازسازی عتبات عالیات موکب خادم الشهدای خراسان رضوی را برپا داشته ایم و همینطور در سامرا، کاظمین و عمود ۱۱۸ جاده نجف به کربلا. بعد از اربعین با عزم راسخ تصمیم گرفتیم با الگوبرداری از اربعین، ایام شهادت امام رضا (ع) میزبان زائرین باشیم لذا کلِ ساختمان بنیاد شهید را در ۴ طبقه با تمامی امکانات بهداشتی  در ۲ طبقه مختص بانوان و ۲ طبقه مختص آقایان در اختیار زائرین قرار داده ایم.

وی ادامه داد: کارکنان بصورت افتخاری همراه با خانواده پای کار آمدند و بدون دریافت حق مأموریت و اضافه کاری به تهیه غذا و خدمت رسانی به زائران پرداختند. 
حسن زاده افزود: مناطق ۱، ۲ و ۳ در کوه سنگی و خیابان آیت الله عبادی هم زیر بار اسکان و پذیرایی از زائران در قالب ۸ موکب به نیت امام هشتم (ع) قرار گرفت. 

وی اظهار داشت: برگزاری طرح نیابتی از شهدا در حال اجراست که در این طرح قریب به ۶۰۰ میلیون تومان اقلام تبلیغاتی در قالب تصاویر شهدا بر روی کوله پشتی و گردن آویز اختصاص داده شده است که در زیر این تصاویر QR code تعبیه گردیده است که از طریق آن تمامِ صوت، تصویر، زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات شهید و همرزمانش در اختیار زائرین قرار می گیرد و هنگامی که زائری عکس شهید مد نظر را انتخاب می کند در طول مسیر می تواند تمام اطلاعات را راجع به ایشان بدست بیاورد و همینطور ارتباط معنوی با آن شهید بزرگوار برقرار نماید. 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها بحث استقرار راویان در موکب ها می باشد. 

مدیر کل بنیاد شهید استان خراسان رضوی گفت: یکی از برکات حضور امسال ما در عراق، تعامل بسیار خوب با حشدالشعبی بود که توانستیم به تولید سرود دو زبانه فارسی_عراقی "رسم عاشقی" دست یابیم. همچنین لازم به توضیح است که موضوع این سرود؛ اربعین، شهادت امام رضا (ع) و جبهه مقاومت است. در همین خصوص سرکنسولگری عراق هم در برنامه حضور یافت و با اشک و شکرگزاری گفت: به آرزوی دیرینه خود با شنیدن این سرود رسیده است. 

حسن زاده در پایان اظهار داشت: تا لحظاتی دیگر در تالار ولایت آستان قدس در حرم مطهر در معیت خانواده های شهدای امنیت "در اغتشاشات سال گذشته" و محضر رئیس جمهور محترم و همچنین حضور گرامی رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهیم بود.

روایتی از مسیر عاشقی/ برپایی موکب داران اربعین حالا در مشهد الرضا 

روایتی از مسیر عاشقی/ برپایی موکب داران اربعین حالا در مشهد الرضا 

روایتی از مسیر عاشقی/ برپایی موکب داران اربعین حالا در مشهد الرضا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha