کد خبر 217171
۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

پخش 13 ویژه برنامه تلویزیونی در روزهای پایانی ماه صفر

پخش 13 ویژه برنامه تلویزیونی در روزهای پایانی ماه صفر

در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌های مختلفی را برای پخش تدارک دیده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ همزمان با فراررسیدن روزهای پایانی ماه صفر شبکه‌های سیما در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، در قالب ویژه برنامه‌، سخنرانی‌ مذهبی، ارتباط زنده با اماکن مقدس و ذکر اهل بیت (ع) برنامه‌هایی را روی آنتن می‌برند.

جزئیات پخش 13 ویژه برنامه تلویزیونی از قاب شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، افق، جام جم، سلامت و آموزش سیما در روزهای پایانی ماه صفر به شرح زیر است:

شبکه یک سیما

برنامه «توحید خانه» از ۲۳ شهریور ماه به مدت سه شب از حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) پخش خواهد شد. این برنامه در روز جمعه ساعت ۲۰ و شنبه ساعت ۱۰ و ۳۰ و ۱۷ و ۳۰ با اجرای مجید یراق بافان بر روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو

فصل چهارم برنامه «علامت» با عنوان «احوال یک نهضت!» به تهیه‌کنندگی سیدمجید اکرمی و کارگردانی مصطفی ملوان، از سه‌شنبه، ۲۱ شهریور آغاز شده که طی چهار قسمت ساعت ۲۲ پخش می‌شود. دو قسمت ابتدایی این برنامه، با عنوان «نهضتی که نظام شد!» به بررسی تقابل نظام و نهضت در زمان پیامبر(ص) از منظر اقتصادی و سیاسی خواهد پرداخت. قسمت سوم این برنامه با عنوان «نظامی که به نهضت برگشت!» به بررسی تقابل نظام و نهضت در زمان امام حسن مجتبی(ع) می‌پردازد.

برنامه «نشان ارادت» به تهیه کنندگی پویان هدایتی نیز در این ایام هر روز ساعت ۱۷ و ۱۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

پخش سخنرانی‌های ایراد شده در حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه هایی است که در این ایام هر روز ساعت ۶ و ۳۰ در نظر گرفته شده است.

شبکه سه

برنامه «سمت خدا» به تهیه کنندگی عبدالمجید رکنی در روز شنبه، ۲۵ شهریور به طور زنده و مستقیم از آستان قدس رضوی پخش خواهد شد.

همچنین پخش زنده برنامه سحرگاهی «ضیافت دوست» به تهیه کنندگی حسن محمدیان ساعت ۳ بامداد از حرم مطهر امام رضا علیه السلام ادامه خواهد داشت.

برنامه «مخاطب خاص» نیز به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و با اجرای رسالت بوذری از شب رحلت پیامبر(ص) تا شب شهادت امام رضا علیه السلام به مدت سه شب روانه آنتن خواهد شد. این برنامه در روز جمعه ساعت ۱۹ پخش خواهد شد.

شبکه پنج

ویژه‌ برنامه «سفرنامه تا نیایش» در شب‌های پایانی ماه صفر مصادف با ایام رحلت نبی اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) به مدت سه شب از خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی به عنوان موکب رسانه‌ای شبکه پنج روانه آنتن می‌شود. این برنامه با حضور حجت‌الاسلام داوودی نژاد هرشب به روایت داستانی از مهمانان این برنامه می‌پردازد. «سفرنامه تا نیایش» هر شب ساعت ۲۱ به صورت زنده با تهیه کنندگی میثم ریاحی پخش می‌شود.

همچنین برنامه مستند «همسفر من» در سه قسمت ۲۰ دقیقه ای از چهارشنبه، ۲۲ شهریور آغاز شده و تا روز ۲۵ شهریور مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام ساعت ۲۳ ازحضور دختران فعال مجازی ادامه دارد.

برنامه «سدره» به تهیه کنندگی و اجرای مهیار عبدالهی نیز در این ایام هر شب ساعت ۲۴ به طور زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد.

شبکه افق

به مناسبت ایام شهادت پیامبر اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم‌السلام، ویژه برنامه «تکیه» در شش قسمت از ۲۱ تا ۲۵ شهریور هر شب حوالی ساعت ۲۴ بامداد و روزهای شهادت ساعت ۱۰ و ۳۰ به طور زنده از آستان قدس رضوی با اجرای سید علیرضا قوامی و با حضور کارشناسان معارفی، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام ،با موضوع مباحث معرفتی و تبیینی پخش می‌شود.

شبکه جام جم

برنامه ترکیبی «رواق» به تهیه کنندگی سید افضل میرلوحی از چهارشنبه آغاز شده و تا شنبه به صورت زنده و مستقیم هر روز ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ به وقت تهران از حرم مطهر رضوی به روی آنتن می‌رود.

شبکه سلامت

ویژه برنامه «یا شافی» با محوریت زیارت از راه دور بیماران و کادر درمان از حرم مطهر رضوی علیه السلام در روزهای جمعه و شنبه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه روی آنتن شبکه سلامت می‌رود.

این برنامه به تهیه کنندگی علی صادقی و اجرای زهرا رضائیان در شب و روز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه سلامت سیما پخش خواهد شد.

شبکه آموزش

این شبکه با تدارک برنامه «رسم اهل ادب»، بیش از ۷۰ مداح پیشکسوت را برای نخستین بار در یک برنامه تلویزیونی گرد هم آورده تا تصویری از رسم اصیل و ‌تماشایی «دورخوانی» و «بزمی خوانی» را برای بینندگان به تصویر بکشد. در این برنامه در کنار مراسم اصیل خوانی بیش از ۱۳۰ قطعه سخنرانی و مداحی از دهه ۴۰ تا ۷۰ برای نخستین‌بار پخش می‌شود. «رسم اهل ادب» تا آخر ماه صفر هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha