کد خبر 217137
۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

انتشار اولین بنچمارک ها از تراشه A17 Pro اپل؛ قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا

انتشار اولین بنچمارک ها از تراشه A17 Pro اپل؛ قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا

اپل در مراسم رونمایی از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، مانند سال‌های گذشته، گوشی‌های جدید خود را قدرتنمندترین اسمارت‌فون‌های دنیا نامید.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ اپل در مراسم رونمایی از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، مانند سال‌های گذشته، گوشی‌های جدید خود را قدرتنمندترین اسمارت‌فون‌های دنیا نامید. به لطف انتشار اولین نتایج بنچمارک تراشه‌های A17 Pro حالا می‌دانیم که گوشی‌های سری آیفون 15 پرو تا چه حد قدرتمندتر هستند.

اوایل امروز بود که اولین نتایج بنچمارک تراشه A17 Pro توسط MySmartPrice در وبسایت گیک‌بنچ رویت شد. حالا و چندین و چند بنچمارک جدید نیز را باید به لیست امتیازات منتشر شده اضافه کنیم که در جدیدترین آنها امتیاز تک هسته ای 2914 و نتیجه چند هسته ای 7199 برای این تراشه به دست آمده است.

توجه داشته باشید که این گوشی به عنوان «iPhone16,1» در این بنچمارک‌ها ظاهر شده، اما از جزئیات چیپست مشخص است که این به یکی از مدل‌های جدید Pro اشاره دارد و MySmartPrice ادعا می‌کند که به طور خاص این نتایج مربوط به آیفون 15 پرو است.

انتشار اولین بنچمارک ها از تراشه A17 Pro اپل؛ قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا

انتشار اولین بنچمارک ها از تراشه A17 Pro اپل؛ قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا
 
آیفون 15 پرو مکس همچنین در لیست Geekbench (فهرست شده به عنوان iPhone16,2) ظاهر شده که آخرین آن امتیاز تک هسته ای 2787 و نتیجه چند هسته ای 6853 را نشان می دهد. این امتیازات در هر دو مورد کمی پایین‌تر از نمرات آیفون 15 پرو است، اما طبیعی است که شرایط انجام تست نیز بسیار مهم است و می‌توان فرض گرفت که نتایج تست به عمل آمده برای iPhone 15 Pro Max یا ایده‌آل نبوده یا دلیلی مانع کسب امتیازات بالاتر شده است.انتشار اولین بنچمارک ها از تراشه A17 Pro اپل؛ قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا

اما فارغ از مقایسه این دو گوشی با هم،  نکته مهمتر این است که هر دوی آنها امتیازات نسبتاً بالاتری نسبت به مدل های قبلی خود کسب کرده‌اند. آیفون 14 پرو در حال حاضر میانگین امتیاز تک هسته ای 2520 و میانگین نتیجه چند هسته ای 6387 دارد، در حالی که میانگین امتیاز آیفون 14 پرو مکس برای تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 2519 و 6367 است.

در مقایسه با رقبای اندرویدی نیز باید گفت که امتیازات کسب شده توسط گوشی‌های جدید اپل فاصله قابل توجهی با آنها دارند. برای مثال سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا در حال حاضر با میانگین امتیاز 1878 در صدر جدول بنچمارک اندروید Geekbench برای امتیازات تک هسته ای قرار دارد. برای نتایج چند هسته ای، Vivo X90 Pro Plus با میانگین نتیجه 5152 در صدر جدول قرار دارد. هر دوی این گوشی‌ها از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کنند.

با جمع‌بندی موارد فوق می‌توان گفت که بر اساس نتایج Geekbench، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با اختلاف قابل توجهی قوی‌ترین گوشی‌های فعلی دنیا هستند. اگرچه در سناریوهای کاربردی و استفاده عمومی ممکن است کاربر این همه توان پردازشی بیشتر را احساس نکند. در واقع این قدرت زمانی خود را نشان خواهد داد که بخواهید سناریوهای سنگین مانند بازی‌هایی مانند نسخه Remake Resident Evil 4 و Assassin's Creed Mirage را روی گوشی‌های اپل جدید اجرا کنید.

جالب اینجاست که در این بنچمارک‌های جدید به 8 گیگابایت رم نیز اشاره شده که 2 گیگابایت بیشتر از آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس است. البته برخی منابع احتمال اشتباه بودن مشخصات عنوان شده را نیز مطرح کرده‌اند ولی حقیقت آن است، تا زمانی که این گوشی‌ها به صورت فیزیکی وارد بازار نشوند نمی‌توان به صورت قطعی ددر مورد آنها اظهار نظر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha