کد خبر 216964
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

حضور کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در جشنواره صنایع دستی فجر

حضور کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در جشنواره صنایع دستی فجر

با همکاری مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جشنواره صنایع دستی فجر و نمایشگاه گردشگری با حضور کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمد جعفری‌ملک، رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی گفت‌وگوی همکاری آسیا (CCCACD) و خانم مریم جلالی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و راه‌های گسترش همکاری‌های منطقه‌ای را بررسی کردند.

جعفری‌ملک در سخنانی، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون برنامه‌های فرهنگی ACD و اشاره به آخرین تغییرات پروژه‌های مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا اظهار داشت: در آخرین تغییرات اعمال شده در سال 1400 پروژه‌های 20 گانه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به 6 پروژه تغییر یافت و در این تغییر و تحول، مبحث گردگشری به محور همکاری‌های فرهنگی اضافه شد. بر این اساس، ما آماده‌ایم تا در تعامل با کشورهای عضو ACD هماهنگی‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی انجام دهیم.

احیای فرهنگی جاده ابریشم

عبداله‌پور، از کارشناسان رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی گفت‌وگوی همکاری آسیا (CCCACD) ضمن بیان تاریخچه مختصری از تأسیس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و روند شکل‌گیری مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD اظهار داشت: ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر ACD و میزبانی ایران از دبیرخانه مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD فرصت و ظرفیت مناسبی است تا با بهره‌گیری از پتانسیل موجود در راستای تحقق اهداف فرهنگی و گردشگری کشور حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های در دست اقدام این مرکز که در حوزه عمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد، «احیاء فرهنگی جاده ابریشم» است که ضرورت دارد برنامه‌های اجرایی این پروژه، تبیین و برای کشورهای عضو ارسال شود.

عبداله‌پور ضمن بیان مطلب فوف، تأکید کرد: این مرکز در کوتاه مدت برگزاری اولین دوره هفته‌های فرهنگی ACD، اولین جشنوراه فیلم و عکس ورزشی ACD  و برگزاری اولین جشنواره نقاشی آبرنگ ACD را در دست برنامه‌ریزی و اقدام دارد و انتظار داریم معاونت صنایع دستی به ویژه در برگزاری هفته فرهنگی مشارکت جدی داشته و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

خانم مریم جلالی با ابراز خرسندی از وجود این ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در حوزه‌های مرتبط با صنایع دستی دو پیشنهاد مشخص را ارائه داد و اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی صنایع دستی فجر بهمن‌ماه و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و می‌توانیم در تعامل با مرکز هماهنگی‌های فرهنگی ACD این جشنواره را به کشورهای حوزه ACD توسعه دهیم.

شجاع خانی، از کارشناسان مرکز هماهنگی‌های فرهنگی گفت‌وگوی همکاری آسیا (CCCACD) در تکمیل مباحث ارائه شده اظهار داشت که برای نتیجه‌گیری بهتر پیشنهاد می‌کنم که موارد مطروحه در این جلسه در قالب یک طرح آماده و در جلسه بعدی ارائه شود تا تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ شود.

در پایان این نشست مقرر شد؛ یک جلسه کارشناسی برای اجرایی شدن پیشنهادات مطروحه برگزار و مسیر و چگونگی انجام پروژه‌های مورد توافق مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha