کد خبر 216923
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

فراخوان سومین دوره‌ جایزه استارت آپی استاد محمدکریم فضلی

فراخوان سومین دوره‌ جایزه استارت آپی استاد محمدکریم فضلی

در دنیای امروز، استارتاپ‌ها به عنوان موتور اصلی نوآوری و توسعه در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شوند. در همین راستا چهارمین دوره جایزه استارت آپی استاد محمد کریم فضلی برگزار می شود تا استارتاپ‌های نوآورانه با حضور در این مسابقه توانایی‌ها و ایده‌های خود را به مراحل بالاتر از توسعه برسانند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مرجان مهدوی غروی، مسئول تجاری سازی و دبیر جشنواره در نشستی با خبرنگاران به تاریخچه برگزاری دوره های جایزه استارتاپ ها اشاره کرد و اظهار داشت : اولین دوره این جایزه در سال ۱۴۰۰ با موفقیت برگزار شد. در این دوره نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شدند.

مهدوی توضیح داد : در مرحله‌ی اول، دانشگاه گلرنگ ارزیابی‌هایی را انجام داد و تنها افرادی که حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب کردند به مرحله دوم ارزیابی انتقال پیدا کردند. در مرحله دوم، مدیران گروه صنعتی گلرنگ وارد عمل شدند و از بین این استارتاپ‌ها افرادی را انتخاب کردند که حداقل امتیاز مورد نیاز را داشته و قابلیت سرمایه‌گذاری در آنها وجود داشت؛ سپس، استارتاپ‌های انتخاب شده به مرحله سوم ارزیابی منتقل شدند.

وی ادامه داد : در مرحله سوم، ارزیابی توسط مدیران ارشد گروه صنعتی گلرنگ، به ویژه خانم فضلی، سزاوار، گودرزی، امیران، و ابراهیمی انجام شد و هدف اصلی این مرحله، حمایت حداکثری از استارتاپ‌ها بود.

مسئول تجاری سازی گلرنگ همچنین تصریح کرد : استارتاپ‌هایی که در مرحله دوم ارزیابی به بعد قرار می‌گیرند، آنهایی هستند که شرایط سرمایه‌گذاری را دارا می‌باشند و امتیاز لازم را کسب کرده‌اند. در غیر این صورت، استارتاپ‌ها از مرحله جایزه خارج می‌شوند و تنها افراد مورد تأیید به مرحله سوم ارزیابی ادامه می‌دهند. واضح است که در این فرآیند، اهمیت بنیان‌گذاری دانشگاهی برای استارتاپ‌ها بسیار بالا است.

گلرنگ

دبیر جشنواره دانشگاه گلرنگ اظهار داشت : در سال اول برگزاری این مسابقه  در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۶۷۵ استارتاپ در مرحله اول ارزیابی شرکت کردند. از این تعداد، ۳۳۹ استارتاپ به مرحله دوم وارد شدند و در نهایت ۴۰ استارتاپ به مرحله سوم ارزیابی راه یافتند. در این مرحله، تنها ۱۶ استارتاپ انتخاب شدند تا به عنوان برترین استارتاپ‌ها تقدیر شوند.

گلرنگ

به گفته مسئول تجاری سازی گلرنگ ؛ در سال ۱۴۰۱ ، تعداد ۶۹۷ استارتاپ وارد مرحله اول ارزیابی شدند. از این تعداد، ۲۲۰ استارتاپ موفق به پیشروی به مرحله دوم شدند. از آنجا، ۸۱ استارتاپ به مرحله سوم ارتقاء یافتند. این ۸۱ استارتاپ برتر به عنوان برگزیده‌ها انتخاب شدند و جوایز به مجموعه‌ای از برترین استارتاپ‌ها اهدا شد. جایزه اعطا شده به ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استارتاپ‌های مرحله دوم بود.

مهدوی همچنین گفت : در سال اول جایزه به این ۱۶ استارتاپ ارزشمند، حدود ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان جوایز اهدا شد و همچنین بیش از ۴۰ استارتاپ سرمایه‌گذاری شدند و به گروه صنعتی گلرنگ پیوستند.همچنین، بیش از ۴۰ استارتاپ دیگر نیز موفق به جذب سرمایه‌گذاری شدند.

مهدوی گفت : طی سال های اخیر گروه صنعتی گلرنگ  گام بلندی در موفقیت استارتاپ‌ها برداشته  و همین امر این مسابقه استارتاپی را متمایز کرده است. گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یک سرمایه‌گذار اصلی  این امکان را دارد که در تمامی حوزه‌های استارتاپی سرمایه‌گذاری کند و استارتاپ‌ها را به این اکوسیستم وصل کند. این اقدام می‌تواند به استارتاپ‌ها فرصتی برای پیشرفت و توسعه بیشتر ارائه دهد.

با توجه به برگزاری موفق دو دوره قبلی این جایزه که با هدف حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان انجام شد دانشگاه گلرنگ بر آن است تا سومین دوره جایزه استارت آپی را با رویکردی متفاوت و متمایز در حوزه های نوین دانش و فناوری برگزار نماید.

از این رو، به منظور معرفی جایزه و امکان حضور استارت آپهای فعال در سطح کشور سومین دوره این جایزه با تمرکز بر کسب و کارهای نوین و فناورانه برگزار خواهد شد.

لذا از بنیانگذاران کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان تقاضا میشود برای افزایش احتمال موفقیت خود تلاش نمایند که اقدامات خود را در راستای موضوعات معرفی شده هدایت .نمایند. ضمناً توجه به معیارهای امتیازی این جایزه نیز میتواند احتمال موفقیت شما را برای حضور در این دوره از جایزه استارت آپی استاد فضلی افزایش دهد. دانشگاه گلرنگ امیدوار است این حرکت ملی زمینه توسعه و تقویت کسب و کارهای استارت آپی و نوظهور را در کشور اسلامی و عزیزمان ایران فراهم آورد.

از این رو، جایزه استاد محمد کریم فضلی که تاکنون دو دوره ی آن در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار گردیده است. به عنوان سازوکاری توانمند برای حمایت از استارت آپ ها و راه اندازی کسب و کارهای نو ظهور ایرانی مورد توجه بنیانگذاران و اعضای اکوسیستم کسب و کارهای استارت آپی در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha