کد خبر 216779
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

ماجرای تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری "کوهرنگ" چه بود؟

ماجرای تعطیلی یک ماهه اداره میراث و گردشگری "کوهرنگ" چه بود؟

حدود یک ماه است که اداره میراث  فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهرنگ تعطیل است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ شهرستان کوهرنگ یکی از گردشگر پذیرترین  شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که به دلیل داشتن مناطق طبیعی بکر مانند کوه‌ها، چشمه‌های متعدد، آبشار کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان، غار یخی، روستای تاریخی سراقاسید، پیست اسکی و ... در فصول مختلف سال مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

 محصولات لبنی، عسل، گیاهان دارویی همچون کرفس کوهی و موسیر و  صنایع دستی ویژه این منطقه هم طرفداران خاص خود را دارد. اگر به این شهرستان و مواهب و نعمات فراوانی که در آن وجود دارد توجه شود این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود که علاوه بر مسافران و گردشگران داخلی مسافران خارجی را نیز به سمت خود می‌کشاند.

اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی و مسئول رونق گردشگری در کشور و به تبع در استان‌ها و شهرستان‌هاست و با توجه به مناطقی همچون شهرستان کوهرنگ می‌تواند موجب رونق شهرستان و در پی آن استان شود.

اما بر اساس شنیده‌ها و آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است حدود یک ماه است که اداره میراث  فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهرنگ تعطیل است که این موضوع  موجب بروز مشکلات فراوان و ضربه به گردشگری این شهرستان و استان می‌شود.

اگر نظارت دستگاه متولی بر گردشگری شهرستان نباشد پروژه‌های در حال اجرا، پروژه‌های پیش‌بینی شده برای آینده شهرستان، جذب اعتبارات، محافظت از بافت تاریخی، محافظت ازمناطق طبیعی و گردشگری و حتی مسافران و گردشگران همه با مشکل مواجه می‌شوند.

اداره تعطیل نیست، ما نیرو نداریم!

علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: به دلیل اینکه مدیریت اداره میراث فرهنگی و گردشگری کوهرنگ لازم بود تغییر کند و جابه جا شود  چند وقتی این اداره  تعطیلی داشت اما نه اینکه تعطیل باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: حدود یک و نیم سال است که من از فرمانداری و شهرستان کوهرنگ درخواست نیرو برای این اداره کردم اما به دلیل اینکه میزان حقوق کارکنان میراث فرهنگی کم است کسی حاضر نیست در این اداره بیایید و پست بگیرد.

وی افزود:  ما نیرو کم داریم و در کوهرنگ هم نیروی اضافی نداریم چون اعتبار مالی این اداره در تملک، هزینه و برای کارکنان هیچ موقع جواب نمی‌دهد.

جیلان گفت: ما هم‌زمان وقتی که مجبور شدیم مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری کوهرنگ را تغییر دهیم با فرماندار شهرستان صحبت کردیم و قرار شد یکی از نیروهای فرمانداری را آنجا بفرستد تا کمک ما کند و یکی از نیروهای شاخص خود را فرستادند.

وی بیان داشت: در حال حاضر  هم یکی از کارکنان شاخص اداره خودمان (میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری) در اداره میراث کوهرنگ حضور دارد و کار را انجام می‌دهد اما مسئولیت آنجا را ندارد و مأمور شده فعلا کارهای آنجا را انجام دهد.

جیلان بیان کرد: یکی دو مورد نیرو به ما معرفی شده که حاضر شدند ایثارگرانه علی‌رغم اینکه حقوق آن‌ها کسر می‌شود مسئولیت این اداره را بپذیرند و ما ظرف چند وقت آینده رئیس این اداره را معرفی می‌کنیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ما در اداره میراث کوهرنگ مشکل خاصی نداریم و کارها فعال است اما باید گفته شود که میراث فرهنگی  فقیر نگه‌داشته شده و همه باید  در اعتبارات مالی و تخصیص اعتبارات کمک کنیم تا به رونق گردشگری استان کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha