کد خبر 216756
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد؛

تغییر نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ به نام شهدای دفاع مقدس

تغییر نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ به نام شهدای دفاع مقدس

نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران از تغییر نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ در این کمیسیون خبر داد.

وی گفت: بیست و پنجمین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی در تاریخ 31 مرداد تشکیل و 11 معبر و یک بوستان به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شد.

معدنی پور مطرح کرد: طبق رای اعضای حاضر در جلسه، نام کوچه گلخانه واقع در منطقه ۱۶ در خیابان نیکنام شمالی، خیابان رایکا به نام شهید سید حسن بوتیمار که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافتند و نهایتا در 21 شهریورماه سال 60 در سوسنگرد به شهادت رسیدند نامگذاری شد. همچنین کوچه حمام واقع در منطقه ۱۳ خیابان پیروزی، خیابان شهید پیچک به نام شهید حمید ثابتی فیجانی که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافتند و نهایتا در دی ماه سال 60 به عنوان فرمانده گردان در عراق به شهادت رسیدند تغییر نام یافت.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همچنین در ادامه این جلسه، نام کوچه فرعی ۵/۲۴ واقع در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی با حفظ شماره به نام شهید امیر پرویز نادری سرگرد نهاجا که از سوی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در جبهه حضور یافتند و نهایتا مرداد ماه سال 67 براثر بمباران هوایی به شهادت رسیدند تغییر نام یافت.

وی تاکید کرد: با رای اعضای حاضر در جلسه، کمیسیون نامگذاری کوچه فرعی ۹/۳۸ واقع در منطقه ۱۳ خیابان سی متری نیروی هوایی به نام شهید امیر شهید سعید ذاکری که در 19 اسفندماه سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و پیکرشان بیش از 10 سال جاویدالاثر بود، نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: کوچه فرعی ۳/۴۰ در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی، خیابان سوم نیروی هوایی به نام شهید علیرضا حسن بیگی که در فروردین ماه سال 63 به شهادت رسیدند، تغییر نام یافت.

معدنی پور خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه یک پل زیرگذر فاقد نام واقع در منطقه ۱۵ شهرک شهید بروجردی به نام شهید مرتضی حق پرست که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در تاریخ 8 اسفند سال 62 در جزیره مجنون به شهادت رسیدند نام گذاری شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین در ادامه این جلسه، میدان فاقد نامی واقع در منطقه 15 خیابان شهید رضایی ابتدای هاشم آباد بنا به درخواست اهالی منطقه به نام شهدای موشک باران و کوچه چهارم شرقی واقع در منطقه ۱۵ خیابان مشیریه، خیابان سازمان آب با حفظ شماره به نام شهید فرهاد استاد حسن معمار که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در تاریخ 23 فروردین سال 62 به شهادت رسیدند نامگذاری شد.

وی ادامه داد: همچنین تغییر نام کوچه نوزدهم واقع در منطقه ۱۵ بلوار ابوذر با حفظ شماره به نام شهید قدرت اله کجایی حاجی آبادی که در فروردین ماه سال 62 در فکه به شهادت رسید نامگذاری شد.

معدنی پور اظهار کرد: در ادامه این جلسه، کوچه سوم واقع در منطقه ۱۵ بلوار ابومسلم خراسانی، شهرک والفجر با حفظ شماره به نام سردار شهید ناصر عبداللهی که به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در مورخ 8 اسفند سال 64 به عنوان فرمانده لشکر در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیان کرد: کوچه نیاکان عظیمی واقع در منطقه 15 خیابان شوش شرقی به نام شهید محمدعلی حسینی سیانکی که عنوان بسیجی در جبهه حضور داشتند و سال 67 در عملیات بیت المقدس 7 در شلمچه به شهادت رسیدند تغییر نام یافت.

وی گفت: در انتهای این جلسه نیز، بوستان فاقد نامی واقع در منطقه 15 خیابان خاوران به نام شهیدان محمدی مزرعه شاه ی که هر دو برادر بودند و به عنوان پاسدار و بسیجی در جبهه حضور یافته بودند تغییر نام یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha