کد خبر 216721
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

معاون برون‌مرزی صدا و سیما مطرح کرد:

لزوم فعالیت‌های هم‌افزا در حوزه رسانه

لزوم فعالیت‌های هم‌افزا در حوزه رسانه

احمد نوروزی در دیدار با رایزنان فرهنگی آماده اعزام به خارج از کشور گفت: در تلاشیم که بتوانیم در مناطق هدف فعالانه عمل کنیم و این امید را داریم که با همکاری رایزنان و نمایندگی‌های فرهنگی حرکت رو به جلو توسعه‌ای برون مرزی سرعت دهیم.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ رایزنان فرهنگی آماده اعزام به خارج از کشور، در قالب هیأتی چند نفره به همراه حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سعیده باقری‌فرد، رئیس اداره آموزش این سازمان با احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما دیدار کردند.

نوروزی در سخنانی، با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های ارتباطی _ رسانه‌ای، همکاری نزدیک و پویا فی مابین رایزنان فرهنگی و شبکه‌های معاونت برون‌مرزی را ضامن موفقیت‌های برنامه‌های مشترک رسانه ملی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانست.

لزوم فعالیت‌های هم‌افزا در حوزه رسانه

معاون برون‌مرزی صدا و سیما افزود: در تلاشیم که بتوانیم در مناطق هدف فعالانه عمل کنیم و این امید را داریم که با همکاری رایزنان و نمایندگی‌های فرهنگی حرکت رو به جلو توسعه‌ای برون مرزی سرعت دهیم. ما به دنبال ارتقای کیفیت محتوا و اطمینان از مصرف محتوایی که در فرآیند تولید آن هستیم و از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در انجام اقدام بزرگ در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفت: حسن اقدام بزرگ این است که می‌تواند برای ایجاد ادراک جدید، ایجاد قوت و امید نقش مهمی داشته باشد و هم اکنون وجود جمهوری اسلامی قوت قلبی برای آزادگان جهان است؛ از این منظر، به منظور تقویت این فعالیت‌ها نیازمند هم افزایی هستیم و اقدام بزرگ نیز نیاز به فعالیت‌های هم‌افزا در حوزه رسانه دارد.

ایران امروز در نزد جهانیان محبوب است

حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار، با تبین دقیق فعالیت‌های تحول گرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره کنونی به آمادگی رایزنی‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی جهت تعامل گسترده با رسانه ملی گفت: ایران امروز با گفتمان انقلاب اسلامی در نزد افکار عمومی جهان بسیار محبوب است و اگر ما روایتگری مناسب و قوی داشته باشیم از محبوبیت و مقبولیت ویژه‌ای برخوردار خواهیم بود. ضمن اینکه تعداد و تکثر روایتگران نیز می‌تواند به این فرایند کمک مؤثری کند.

پرسش و پاسخ رایزنان و نمایندگان فرهنگی با معاون برون‌مرزی رسانه ملی و نیز موضوع پیاده‌روی اربعین و نهمین دوره جایزه جهانی اربعین از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

لزوم فعالیت‌های هم‌افزا در حوزه رسانه

شایان ذکر است، معاونت برون‌مرزی رسانه ملی مجموعه رسانه‌ای شامل ۱۳ شبکه و بیش از ۲۰ رادیو به ده‌ها زبان بین‌المللی است که در حوزه فضای مجازی نیز فعالیت چشمگیری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha