کد خبر 216696
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

یادداشت/ سعید رضی‌پور

بازی تدارکاتی با رونالدو و رفقا و درب‌های همچنان بسته به روی تماشاگر

بازی تدارکاتی با رونالدو و رفقا و درب‌های همچنان بسته به روی تماشاگر

یکی از جذاب‌ترین دیدارهایی که ورزشگاه آزادی قرار است در تاریخ فعالیتش به خود ببیند از نعمت حضور تماشاگر محروم است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته دو خبر ناراحت کننده از سوی رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مخابره شد که به عدم حضور تماشاگران در دیدار پیش روی پرسپولیس مقابل النصر عربستان و همچنین تقابل حساس سرخابی‌های پایتخت در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر اشاره داشت. موضوعی که شاید خیلی‌ها به سادگی از کنار آن عبور کرده باشند ولی موضوع به شدت مهم و فرصت سوزی خیلی بزرگی است که به دلیل سو مدیریت مسئولان فوتبال ایران رقم خورده و شاید حتی اگر تا سالیان سال در موردش صحبت شود بازهم حق مطلب در خصوص آن ادا نشود.

فوتبال به عنوان بزرگترین رشته ورزشی حیات و بقای خودش را در طول سالیان اخیر در کشورهای مختلف دنیا مدیون تماشاگران و مخاطبان بی‌شمارش است و همین مخاطب زیاد باعث شده در بحث اسپانسرینگ و تبلیغات درآمد زیادی هم به سمت این رشته ورزشی سرازیر کرده و حق پخش تلویزیونی آن هم به دنبال همین موضوع برای هزینه‌های هنگفتی که در فوتبال صورت میگیرد توجیه اقتصادی ایجاد کرده است.

در کنار این موارد، استقبال تماشاگر از مسابقات فوتبال و حضور در ورزشگاه‌های برای دیدن بازی‌ها از نزدیک و در کنار یکدیگر و هواداری از تیم مورد علاقه هم کیفیت و سطح فنی بازی‌ها را بالا برده و هم شور و هیجان مسابقات را تا حد زیادی افزایش می‌دهند و برگزاری یک بازی در ورزشگاه مملو از تماشاگر و با سکوهای پُر از جمعیت از لحاظ جذابیت و حساسیت با دیداری که بدون تماشاگر برگزار می‌شود قابل مقایسه نیست. از همین رو اگر صحبت‌های مربیان و بازیکنان استقلال و پرسپولیس در چهار هفته گذشته را دیده باشید همواره به جای خالی تماشاگران در ورزشگاه اشاره می‌کنند و نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی می‌کنند.

از سوی دیگر پرسپولیس هفته آینده باید به مصاف النصر عربستان برود و در ورزشگاه آزادی میزبان یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال دنیا باشد و از همین رو یکی از مهم‌ترین دیدارهایی است که در تاریخ فوتبال ایران در حال برگزاری است و قطعاً حضور رونالدو در آزادی جذابیت زیادی برای خیلی از علاقه مندان به این رشته ورزشی دارد که با سو مدیریت این ظرفیت از دست رفت.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در سال‌های اخیر هزینه‌های هنگفتی برای جلب توجه مخاطب به فوتبال به خرج دادند ولی بازهم نتوانستند شور و شوقی که مردم ایران نسبت به فوتبال دارند را ایجاد کنند و این همواره برای آنها یک حسرت بزرگ بوده که با پول و هزینه هنگفت هم قابل خریداری نبوده و حالا که آنها ستارگان بزرگ دنیا را به خدمت گرفتند، حضور تماشاگر می‌توانست اهرم جبرانی برای این کمبود در تیم‌های ایرانی خصوصاً پرسپولیس در بازی این هفته باشد ولی بدون تماشاگر شدن بازی به زیان سرخپوشان و به نفع نماینده عربستان تمام شد.

از سوی دیگر بعد از این مسابقه دربی تهران را شاهد هستیم که مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین بازی فوتبال ایران و حتی آسیا محسوب می‌شود و در آن هم متاسفانه شاهد غیبت تماشاگران خواهیم بود و مشخص نیست این محرومیت که به جذابیت فوتبال ایران ضربه سنگینی زده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha