کد خبر 216692
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

معابر هفت روستای جاسک در قالب طرح هادی آسفالت شد

معابر هفت روستای جاسک در قالب طرح هادی آسفالت شد

 فرماندار جاسک گفت: معابر هفت روستای این شهرستان در قالب طرح هادی با اعتباری افزون‌بر ۱۷۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علی مهرانی اظهار کرد: آسفالت معابر روستاهای لیره‌ای، کمبکی، زیگدف، پیوشک، بحل، گوهرت و گزدان در مجموع به میزان افزون‌بر ۴۲ هزار مترمربع و از محل اعتبارات منابع استانی و اختصاص قیر رایگان انجام شد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۷۵۱ خانوار روستایی در جاسک از مزایای اجرای این طرح‌ هادی استفاده می‌کنند و اجرای این طر٬ها در راستای پیگیری شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان با مساعدت استاندار و مصوبات سفر و با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها عملیاتی شده است.

فرماندار جاسک با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار در اولویت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قرار دارد، اظهارکرد: در این راستا طرح هادی روستاهای «عبد» و «ونک» بخش لیردف نیز آغاز شده است.

بخش لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام‌های «پیوشک» و «سورک» است.

این بخش از نظر راه‌های روستایی نیاز به رسیدگی داشته که این مساله مورد توجه مسوولان محلی و شهرستانی قرار دارد و مسیر لیردف به جاسک نیز که درحال بهسازی بودهُ راه اصلی است و در شرق هرمزگان تا انتهای حوزه استحفاظی این استان در مرز سیستان و بلوچستان (زرآباد)‌ بزرگراه وجود ندارد.

همچنین شهرستان جاسک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده که مسیر دسترسی به آن از میناب تا جاسک جاده‌ای با مشخصات راه اصلی در یک باند رفت و برگشت است؛ این جاده که در گذشته ۶ متر عرض داشت، بهسازی شده و به مشخصات راه اصلی به عرض ۱۱ متر رسیده است.

جاسک براساس اطلاعات منتشره دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت بوده که حدود چهار هزار خانوار در این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد خمینی (ره) قرار دارند.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha