کد خبر 216668
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

۹۹ درصد گندم دیم طرح جهش تولید در استان قزوین برداشت شد

۹۹ درصد گندم دیم طرح جهش تولید در استان قزوین برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۹ درصد گندم دیم مزارع تحت پوشش طرح جهش تولید در این استان برداشت شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ علی راه انجام در نشست طرح جهش تولید در دیمزارها با بیان اینکه ۹۹ درصد گندم دیم مزارع تحت پوشش طرح جهش تولید در این استان برداشت شده است، اظهار کرد: سطح برنامه تعیین شده برای این استان در طرح جهش تولید در دیمزارها ۷۲ هزار هکتار است که تاکنون ۷۱ هزار و ۸۵۱ هکتار به زیر کشت رفته بود برداشت شده است.

وی افزود: تاکنون از ۳ هزار تن بذرگندم دیم استاندارد خریداری شده در سطح استان، بالغ بر ۶۰۰ تن بوجاری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: از این میزان بذور بوجاری شده نزدیک به ۴۰۰ تن در بین کشاورزان گندمکار این استان توزیع شده است.

راه انجام خاطر نشان کرد: تعداد نهایی ادوات واریز وجه شده در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در طرح جهش تولید در این استان ۴۵ دستگاه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۷۷ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی و بازدید جمعاً به تعداد ۴۰۱۰ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده و همچنین آموزش انفرادی کشاورزان نیز ۲۸۱۵ نفر روز می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha