کد خبر 216555
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

به نسبت خودمان در حوزه صنعت خودرو رشد کرده‌ایم

به نسبت خودمان در حوزه صنعت خودرو رشد کرده‌ایم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی از بالا بودن استانداررهای خودرو در کشور خبر داد و گفت: نباید در این حد در این حوزه سخت گیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست در خصوص ایرادات خودروهای داخلی گفت: از بین تمام معیارها اگر بخواهیم یک معیار را برای کیفیت خودروی داخلی در نظر بگیریم باید گفت؛ وقتی خودروی ما در رقابت با خودروهای خارجی باشند، می توانیم خودروی تولید داخل را به خارجی ها بفروشیم و موفق باشیم. 

وی ادامه داد: ما به استانداردهای ۸۵ گانه رسیده‌ایم و نمودار رو به رشدی داشته ایم ولی با عقب ماندگی در کیفیت خودرو رو به رو هستیم و فقط به نسبت خودمان رشد کرده ایم و به نسبت رشد جهانی کیفیت خودرو عقب هستیم. 

طاهری ادامه داد: استاندارهای ۸۵ گانه به حدی در کشور ما از سوی سازمان استاندارد بالا رفته که اگر بخواهیم تمام این استانداردها را رعایت کنیم قیمت آنها خیلی بالا می رود. مدیریت واحدی هم در حوزه کیفیت خودرو نداریم. ما هر چه قدر استانداردها را بیشتر کنیم بر کیفیت تاثیر می گذارد ولی برای داشتن خودروی اقتصادی و کیفیت خودرو باید حداقل هایی هم در نظر گرفته شود. 

وی در ادامه بیان کرد: پلتفرم خیلی از خودروهای موجود به دلیل استانداردهای ۸۵ گانه باید تغییر پیدا کند و دلیل عدم تولید برخی خودروها همین مسئله است. به دلیل تصمیم سیاسی بسیاری از خودروهای موجود با وجود اینکه نباید تولید شوند در حال تولید هستند. 

این نماینده مجلس یازدهم افزود: پاس کردن استاندارهای ۸۵ گانه به این معنی است که خودروی جدید باید جدید طراحی شوند نه اینکه روی خودروی قبلی یک ویژگی جدید بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha