کد خبر 216533
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

معاون بازرگانی پست اعلام کرد

ورود بیش از ۱۵۰ هزار مرسوله وارداتی به فرودگاه امام خمینی(ره)

ورود بیش از ۱۵۰ هزار مرسوله وارداتی به فرودگاه امام خمینی(ره)

 معاون فنی و بازرگانی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: از فروردین تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار مرسوله وارداتی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) داشتیم که مراحل ترخیص اداری بیش از ۹۰ درصد آنها توسط پست جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ معاون فنی و بازرگانی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: از فروردین تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار مرسوله وارداتی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) داشتیم که مراحل ترخیص اداری بیش از ۹۰ درصد آنها توسط پست جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

محمد احمدی روز دوشنبه ۲۰ شهریور در همایش گمرک تخصصی فناوری ارتباطات و اطلاعات(فاوا) منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مستقر اظهار کرد: امروزه در زنجیره تولید کالا نقش توزیع شش درصد قیمت تمام شده را به خود اختصاص داده است که اگر هزینه تولید و توزیع را برآورد کنیم حدود ۱۶ درصد است.

وی ادامه داد: شبکه توزیع یا پست نقش کلیدی در قیمت تمام شده کالاها دارد و فعالیت‌های پست در این بخش حائز اهمیت فراوان است.

احمدی گفت : امروز زیر ساخت‌های فناورانه و ظرفیت های ایجاد شده در مناطق آزاد تجاری و گمرکی نقش موثری در رصد کالایی و نقل و انتقال دارد .

وی با اشاره به اهمیت نقل و انتقال کالا از طریق پست جمهوری اسلامی ایران اظهارکرد: امروز شرکت‌های پستی به واسطه تعامل با سازمان های گمرکات بین المللی، خدمات تخصصی ارائه می دهند که شرکت پست ایران از این امر مستثنی نیست.

احمدی گفت: از فروردین تا پایان مرداد ماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار مرسوله وارداتی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره ) داشتیم که مراحل ترخیص اداری بیش از ۹۰ درصد آنها توسط پست جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: انجام خدمات پستی در امر صادرات و واردات و نقل و انتقال کالاها با تسهیلگری برای مردم همراه است .

وی تاکید کرد: توجه به خدمات پستی در امر نقل و انتقال کالاها از تضییع حقوق مصرف کنندگان جلوگیری می کند.

احمدی توسعه خدمات الکترونیکی پست را یکی دیگر از مزیت ها برشمرد و گفت: شبکه‌های پستی در بخش های خدمات فیزیکی ، الکترونیکی، حمل بار هوایی و امثال آن دارای یکپارچگی است و در بحث تبادل اطلاعات، پول و کالا اثر گذار هستند.

رضا خورشید زاده مدیرکل گمرکات استان البرز نیز در این همایش گفت: امروز گمرک در راستای سیاست دولت برای ارائه خدمات مطلوب به خدمت گیرندگان به سمت تخصصی شدن گام برمی دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس آموزش‌های لازم برای کارکنان گمرک استان البرز در بخش‌های مختلف از جمله خدمات خدمات حوزه "آی سی تی" برگزار شده است.

خورشید زاده گفت: تسریع در ترخیص کالاهای آی سی تی یکی از اولویت‌های گمرکات استان البرز است که اکنون در گمرک فرودگاه بین المللی پیام به خوبی دنبال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha