کد خبر 216519
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

در آیین رونمایی از پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون؛

«با قصه لبخند بسازیم»؛ شعار امسال جشنواره قصه گویی شد

«با قصه لبخند بسازیم»؛ شعار امسال جشنواره قصه گویی شد

فلاح گفت: شعار بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی امسال «با قصه لبخند بسازیم» است و  این به معنای استفاده از طنز و فکاهی در قصه گویی نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آیین رونمایی از پوستر و فراخوان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امروز دوشنبه 20 مهرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور فرهاد فلاح رییس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر کل کانون استان همدان و مجید قناد مجری تلویزیون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از اجرای قصه گویی یکی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امروز اینجا گردهم آمده ایم تا مراسم رونمایی از پوستر بیست و پنجمین جشنواره ملی قصه گویی کودکان و نوجوانان را برگزار کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز مراسم شروع بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی است که به صورت ملی و بین المللی برگزار خواهد شد. ویژگی بارز این مراسم این است که ما ربع قرن را با قصه به صورت رسمی در کشور تجربه کردیم و مفتخریم اعلام کنیم ایران بعنوان کشوری پیشرو در سطح جهانی در عرصه قصه می درخشد؛ همچنین تلاش می‌کنیم در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی نخستین گام خود را برای ثبت جهانی قصه گویی ایرانی برداریم.

فلاح ادامه داد: ویژگی جشنواره امسال این است که رویکردهای نوین و جوایز ویژه ای در جشنواره مدنظر است به ویژه اینکه امروز رونمایی از پوستری ویژه خواهیم داشت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه قصه و قصه گویی ظرفیتی ارزشمند برای تربیت کودکان و نوجوانان به شمار میرود؛ بیان کرد: تلاش می‌کنیم این ظرفیت جدی را به صحنه تربیت بازگردانیم.سیاستهای جدی جشنواره امسال عمومی سازی و مردمی سازی قصه است. در حقیقت ما به دنبال این خواهیم بود که قصه را به خانواده ها برگردانیم و از آن به عنوان عنصری تربیتی ارزان و بدون حاشیه استفاده کنیم تا بتوانیم فرزندانی خوب برای آینده کشور تربیت کنیم؛ همچنین ما به جشنواره بعنوان بستر فعالیتهای تربیتی نگاه میکنیم.

فلاح بیان کرد: بسیاری از تولیدات دیگر از جمله انیمیشن ها و فیلم ها بر بستر قصه است و لذا ما نگاهمان به قصه به عنوان بستری اساسی برای شکل گیری دیگر محتوا ها است و هر چه بتوانیم در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری کنیم، این زیرساخت را فعال میکنیم.

وی افزود: آنچه که قصه را ماندگار میکنید این است که خداوند از هنر قصه برای تربیت و هدایت انسان‌ها استفاده می کرده و این ساختاری برای تربیت انسانها است. این موضوع زمینه ماندگاری قصه شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: امروز در کشور ما از این بستر برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان استفاده می کنیم و آموزش و پرورش نیز از این رویکرد استفاده کرده است. همانطور که میبینیم قصه گویی یکی از دروس پایه در دانشگاه فرهنگیان است و انشالله در آینده شاهد اتقاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: شعار بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی این است که «با قصه لبخند بسازیم» است و  این به معنای استفاده از طنز و فکاهی در قصه گویی نیست بلکه شکل گیری لبخند با حکمت و زاویه دید جدید بر لبان مخاطب با استفاده از قصه های حکیمانه است تا لبخند بر لبان مخاطب بنشیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha