کد خبر 216513
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

معاون استاندار ایلام: ۶۸ درصد متقاضیان سفر اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند

معاون استاندار ایلام: ۶۸ درصد متقاضیان سفر اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از افزایش ۹ درصدی تردد زوار از مرز مهران در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: ۶۸ درصد زائران مرز مهران را برای رفتن به عتبات عالیات انتخاب کردند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ «سعید هژبری» روز دوشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی، اظهار کرد: تردد زوار اربعین در سال گذشته از مرز مهران را ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر بود که این میزان در اربعین امسال با افزایش ۹ درصدی به ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار نفر رسید.

وی با با بیان اینکه در ایام اربعین امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خارج و یک میلیون و ۷۸۳ هزار نفر نیز مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کرده اند، افزود: میزان سفرهای زائرین با ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۶ درصد بوده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: در اربعین امسال ۲۴ هزار نوبت اتوبوس نسبت به جابجایی مسافران اقدام کردند که جمعیتی افزون بر ۵۸۸ هزار نفر با ناوگان اتوبوسی سفر زیارتی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت جوان سیر هزار و ۱۹ سفر برای زوار ایجاد کرد که بیشترین تعداد اتوبوس در روز ۱۷ شهریور با ۱۳۸ دستگاه اتوبوس بود.

هژبری، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی از پروژه های به بهره برداری رسیده در اربعین امسال گفت: در سال جاری مسیر ایلام- مهران چهار خطه شد و تونل شماره ۲ اربعین به بهره برداری رسید و تونل شماره ۱ اربعین هم آسفالت و عبور ترافیکی از آن انجام گرفت.

وی اضافه کرد: ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعین انجام گرفت و محور پل صلواتی نیز تعریض و به بهره برداری رسید.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: بنا بر اظهارات زائران و آمارهای ترافیکی، مسیر ایلام به مهران امسال با ایمنی و ترافیکی روان مواجه بود که کاهش محسوس تصادفات و افزایش رضایت زوار را در پی داشت.

رئیس کمیته زیرساخت اربعین استان ایلام تصریح کرد: طی سال جاری روگذر ورودی شهر مهران با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که با افتتاح آن، گره ترافیکی چندین ساله این مسیر برطرف شد؛ در این نقطه هر سال همواره شاهد تصادفات منجر به فوت بودیم که با بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح، ترافیک روان و ایمنی مناسبی در تردد زوار اربعین حاصل شد.

هژبری افزایش درب های ورود و خروج در نقطه صفر مرزی به ۵ باب را موجب تسهیل در تردد زوار دانست و گفت: احداث ۸۱۶ سرویس بهداشتی و حمام در مسیرهای پنجگانه اربعین بستر مناسبی برای تسهیل در سفر زائرین است و علاوه بر آن در سایر مناسبت ها از جمله کاروان راهیان نور و سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ایجاد سایت های اسکان اضطراری را بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در استان عنوان کرد و افزود: توسعه و بهبود سایت اسکان اضطراری در چقاسبز، میدان ارغوان و... با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد تومان علاوه بر بستر مناسب جهت اسکان اضطراری و استراحتگاه زائرین، نقش موثری در کاهش خواب آلودگی و کاهش تصادفات جاده ای داشت.

معاون عمرانی استاندار ایلام از تعریف ۵۸۲ میلیارد تومان پروژه توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای زیرساخت اربعین خبر داد و گفت: بهسازی و توسعه پایانه برکت شامل ۳۶ هکتار آسفالت معابر و ایجاد ۱۰ هزار متر مربع سایبان و سکوی مسافرین، احداث نمازخانه و محل استراحت زائرین بستر مناسبی جهت بهبود خدمات حمل و نقل به زائرین را فراهم کرده است.

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در اربعین امسال

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام گفت: در اربعین سال جاری، تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته با ۶۰ درصد کاهش مواجه بود.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در اربعین امسال تعداد افراد متوفی ۵۰ درصد کاهش داشت، اظهار کرد: به طور کلی در سطح استان تعداد تصادفات منجر به فوت نسبت به اربعین سال قبل ۲۸ و نیم درصد کاهش؛ تعداد افراد متوفی ۲۳ و سه دهم درصد و در تعداد تصادفات جرحی و افراد مجروح نیز به ترتیب ۴۴ و چهل درصد کاهش داشته است.

هژبری، اعتبار هزینه شده برای توسعه پارکینگ های اربعین را ۸۲ میلیارد تومان اعلام و توضیح داد: توسعه پارکینگ اربعین در قالب پارکینگ اربعین۲ با مساحت ۲۵ هکتار، سبب شد تا ظرفیت پارکینگ اربعین به ۹۰ هزار خودرو افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی پارکینگ اربعین شامل محصور سازی کامل، زون بندی، روشنایی، پایش تصویری، آسفالت معابر،احداث موکب و سرویس بهداشتی و نمازخانه در این پارکینگ ها موجب بهبود کیفیت خدمات و فراهم آمدن شرایط رفاهی مناسبی برای زوار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha