کد خبر 216476
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

زلزله ۵.۲ ریشتری عراق خسارتی در کرمانشاه نداشته است

زلزله ۵.۲ ریشتری عراق خسارتی در کرمانشاه نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص ۲ زلزله‌ای که بامداد امروز طوز خورماتو عراق را لرزاند، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارات وارده ناشی از این زلزله به وقوع پیوسته در استان کرمانشاه گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری کشور، ساعت ۱:۱۲ و ۱:۱۳ بامداد امروز زلزله‌ای به ترتیب به بزرگی ۴.۳ و  ۵.۲ ریشتر طوز خورماتو عراق را لرزاند.

کانون این زلزله در عمق ۱۰ و ۶ کیلومتری طوز خورماتو عراق، شهری در ۸۸ کیلومتری جنوب کرکوک در شمال عراق و مرکز شهرستان طوز خورماتو در استان صلاح‌الدین است.

این زمین‌لرزه در برخی از شهرهای استان کرمانشاه و کردستان نیز احساس شد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص ۲ زلزله‌ای که بامداد امروز طوز خورماتو عراق را لرزاند به خبرنگار فارس، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارات وارده ناشی از این زلزله به وقوع پیوسته در استان کرمانشاه گزارش نشده است و به علت فاصله شهر طوزخورماتو تا ایران برای هموطنانمان مشکل خاصی ایجاد نشده است.

ساکنان شهر طوز خورماتو که دوز خورماتو نیز به آن گفته می‌شود متشکل از کردها، ترکمان‌ها و اعراب هستند و به‌نوعی علت مهاجرت ساکنان این شهر اجبار صدام در راستای پروژه‌ی عرب‌سازی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha