کد خبر 216429
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان:

روزانه کل اراضی ملی و غیرملی پایش می‌شوند

روزانه کل اراضی ملی و غیرملی پایش می‌شوند

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان گفت: روزانه کل اراضی ملی و غیر ملی پایش می‌شوند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ بهروز دریکوند، امروز ۱۹ شهریورماه در مراسم معارفه جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان، ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهی یگان حفاظت و پرسنل تحت امر در استان و شهرستان‌ها بابت تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان خصوصاً پیشگیری، کنترل و اطفاء حریق‌های رخ داده در سال جاری اظهار کرد: با وجود وضعیت بی‌نظیر پوشش گیاهی و علی‌رغم افزایش تعداد حریق‌ها در چند ماه گذشته مجموعه نیروهای حفاظتی و واکنش سریع عملکرد بسیار خوبی داشتند که امیدوارم با برنامه‌ریزی و تأمین تجهیزات و بحث آموزش بهره‌برداران حوزه‌ها در سال آینده شاهد کاهش حریق‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: سایر وظایف یگان حفاظت شامل جلوگیری از قطع درختان، قاچاق چوب، تولید ذغال، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب اراضی نیز با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها خصوصاً در مناطق بحرانی با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در امر حفاظت و امور اراضی و زیرساخت یگان حفاظت انجام شده و یا در دست اقدام هست ازجمله، ساخت و راه‌اندازی پایگاه اطفاء حریق استان، سامانه‌های متعدد حریق، پایش اراضی، گیاه‌پزشکی، معادن، تخصیص اراضی، حمل چوب، ساماندهی مراتع، مدیریت طرح‌های ماده ۳ و راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین به‌گونه‌ای که تمام خدمات حوزه اراضی ملی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بنابراین هست که در آینده‌ای نزدیک استعلامات خودکار انجام شوند.

دریکوند اضافه کرد: با راه‌اندازی زیرسامانه پایش اراضی، روزانه کل اراضی ملی و غیر ملی پایش می‌شوند و در صورت وجود هرگونه تخلف مراتب به‌صورت سیستمی به یگان حفاظت ارسال و اقدامات قانونی در مقابله با متخلفین احتمالی با هماهنگی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

سرهنگ سعید امیری فرمانده یگان حفاظت لرستان نیز، عملکرد حوزه یگان حفاظت استان را تشریح و نقاط قوت و ضعف مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی لزوم اخذ مجوز و تأمین نیروی حفاظتی برابر نُرم کشور را مهم برشمرد و افزود: در عرصه‌های جنگلی و پاسگاه‌های جنگل‌بانی حضور دائم و ۲۴ ساعته نیروها امری اجتناب‌ناپذیر است.

فرمانده یگان حفاظت لرستان اظهار کرد: پشتیبانی بیشتر و تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله خرید و تأمین خودروهای مناسب جنگلبانی که امکان تردد در مناطق صعب‌العبور را داشته باشند، امری مهم و ضروری برای یگان حفاظت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha