کد خبر 216428
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

گول اپل را نخورید؛ آن‌ها مجبور به روی آوردن به پورت USB-C شدند

گول اپل را نخورید؛ آن‌ها مجبور به روی آوردن به پورت USB-C شدند

فقط چند روز تا معرفی سری آیفون 15 باقی مانده است. با وجود اینکه حرف‌هایی زیادی برای گفتن وجود دارد، در روزهای اخیر گزارش‌ها و شایعات بسیاری درمورد مهاجرت اپل از Lightning به پورت USB-C منتشر شده است. دلیل آن هم مشخص است: ما بالاخره فقط به یک دوشاخه برای همه ابزارهای مدرن خود نیاز داریم.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ در واقع، دیگر تفاوتی ندارد که با کدام یک از دستگاه‌های آیفون، گوشی اندروید، گوپرو یا لپ‌تاپ سروکار داریم. حالا سوالی که پیش می‌آید، این است: اپل چگونه این واقعیت که در نهایت مجبور به اتخاذ این تصمیم شده را پوشش خواهد داد؟ همچنان این احتمال وجود دارد که اپل به به‌طور کامل USB-C را تایید نکند.

با معرفی آیپد پرو 2018، اپل از قدرت و امکانات جدید USB-C خبر داد. کوپرتینویی شارژ پرقدرت و سرعت سریع داده USB 3.2 پورت جدید را برای انتقال چندرسانه‌ای افزایش داد. این شرکت به‌راحتی از مزایای بالقوه مشابه برای گوشی‌های هوشمند خود چشم پوشی کرد. امسال نیز بدون شک شاهد وضعیت مشابهی خواهیم بود و اپل از مزایای کانکتور تکی برای همه محصولات اپل، از ایرپاد پرو جدید گرفته تا جدیدترین مک‌بوک، صحبت می‌کند.

اگر اپل واقعاً تصمیم بگیرد که بی‌طرف ظاهر شود، باید به مزایای سازگاری متقابل با محصولات اندرویدی نیز اشاره کند. حتی این احتمال وجود دارد که استدلال‌های زیست‌محیطی مبنی‌بر حمایت از یک پورت و کانکتور برای همه دستگاه‌ها را بپذیرد.

انتخاب پورت USB-C برای آیفون بهترین حرکتی است که اپل تا کنون انجام داده است. اما بدون شک چنین تغییری روی این واقعیت سرپوش می‌گذارد که اپل با چنگ‌ودندان برای حفظ فناوری اختصاصی خود تا زمانی که اتحادیه اروپا آن را مجبور کرد، جنگید.

چندی پیش بود که اپل به شدت علیه کانکتور جهانی بحث کرد. این شرکت ادعا کرد که اجرای USB-C و خداحافظی با لایتنینگ، هزاران زباله الکترونیکی غیرضروری ایجاد می‌کند. زیرا مشتریان عجله دارند لوازم جانبی و کابل‌های قدیمی را با مدل‌های جدید جایگزین کنند. این در حالی است که شرکت قبل از رونمایی از اولین آی‌پدها و مک‌های USB-C خود و همچنین زمانی که آیفون 5 را از کابل 30 پین در سال 2012 جدا کرد، چنین استدلالی را مطرح نکرد.

اپل پس از سال‌ها مبارزه تسلیم شد

به یاد داشته باشید که اپل اصرار داشت اگر به فراخوان‌های قبلی اتحادیه اروپا برای اتخاذ فرمت میکرو USB قدیمی بها داده می‌شد، نه لایتنینگ و نه USB-C اختراع نمی‌شدند. شاید این استدلال چندان بیراه نباشد، اما اتحادیه اروپا با ذکر این نکته که از استانداردهای جدید استقبال می‌کند، آن را رد می‌کند. در هر صورت، این واقعیت که اپل در برابر پذیرش مزایای آشکار USB-C که بقیه صنعت سال‌ها پیش آن را با آغوش باز پذیرفتند، مقاومت کرد، قابل انکار نیست.

توجه داشته باشید که داستان ممکن است هنوز تمام نشده باشد. شایعه شده است که اپل ممکن است سعی کند قوانین اتحادیه اروپا را با محدودکردن پشتیبانی به کابل‌های USB خاص و دارای تاییدیه اپل تغییر دهد. البته اتحادیه اروپا قبلاً در مورد پورت‌های بالقوه ناسازگار هشدار داده است. اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که اپل در تلاش است همه راه‌های ممکن را امتحان کند. البته باتوجه به شواهد فعلی به نظر می‌رسد که اپل پس از سال‌ها مقاومت در برابر اتحادیه اروپا پس تسلیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha