کد خبر 216327
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

‌وزیر کشور: ناوگان حمل و نقل شهری "برقی" می‌شود/ از ‌طرح "حرم تا حرم" حمایت می‌کنیم

‌وزیر کشور: ناوگان حمل و نقل شهری "برقی" می‌شود/ از ‌طرح "حرم تا حرم" حمایت می‌کنیم

وزیر کشور گفت: برقی‌سازی ناوگان در دستور کار جدی ما قرار دارد که در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

 به گزارش گروه استان های حیات؛احمد وحیدی به منظور بررسی آخرین وضعیت ‌زائران دهه آخر ماه صفر به حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کرد و بلافاصله با حضور در جلسه ستاد خدمات سفر مشکلات و موانع خدمت رسانی به زائران را بررسی کردند.

وزیر کشور در این جلسه اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از 80 درصد زائران مشهد در دهه آخر صفر با وسایل نقلیه شخصی و عمومی از طریق جاده‌ها به زیارت مشرف می‌شوند.

وی افزود: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی روکش آسفالت 1200 کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی در حدود یک سال گذشته انجام شده ‌و این روزها تأثیر آن در سفرها به خراسان رضوی مشهود است.

وحیدی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته سالیانه حدود 200 کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت می‌شده ‌که در حدود یک سال اخیر 6 برابر میانگین دوره‌های گذشته در این حوزه کار شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: 150 اتوبوس و ون نیز امروز به حمل‌ونقل درون شهری مشهد اضافه شد که در این ایام اقدام مناسبی است.

ناوگان حمل و نقل شهری "برقی" می‌شود

 وحیدی همچنین در مراسم رونمایی از 125 دستگاه ون و 25 دستگاه اتوبوس که در عرصه صبحگاه سابق ارتش برگزار شد، اظهارداشت: زمینه‌سازی‌های خوبی برای استقبال از زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) انجام شده و از شهرداری و تمام مسئولانی که در حوزه نوسازی ناوگان شهری اقداماتی انجام دادند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خدمات برای زائران تسهیل حمل و نقل است افزود: برقی‌سازی ناوگان در دستور کار جدی ما قرار دارد که در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

وحیدی تصریح کرد: از استاندار خراسان رضوی نیز تشکر می‌کنم که موجدانه و مصرانه از شهرداری در پیشبرد اهداف حمایت می‌کنند.امیدوارم که بتوانیم در حوزه حمل و نقل درون‌شهری و قطارشهری، تاکسی برقی و  حمل و نقل عمومی به استاندارهای خوبی دست پیدا کنیم و آنچه باید انجام شود، انجام گیرد.

وحیدی در جمع خبرنگاران در خصوص طرح حرم تا حرم  نیز اظهارکرد: این طرح برای زائران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد کارهایی که باید به شکل حمل و نقل در داخل شهر تکمیل شود جزو دستور کارهای شهرداری است و وزارت کشور نیز کاملا حمایت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: خوشبختانه هر کاری برای زائران لازم است انجام شده و می‌توان به بیش از 7 تا 8 میلیون زائر که براساس پبش‌بینی‌ها به مشهد می‌آیند، خدمات ارایه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha