کد خبر 216295
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

ناصر امانی:

دولت سهم خود از هزینه بلیت مترو را پرداخت کند

دولت سهم خود از هزینه بلیت مترو را پرداخت کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی کند و قیمت بلیت به روز نمی شود که البته نباید  بشود، می بینیم که ۱۳۰ برابر زیان انباشته شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قانون تجارت شرکت مترو ۱۳۰ برابر سرمایه، زیان انباشته دارد، اظهار کرد: این در حالیست که شرکت بهره برداری مترو یک شرکت خدماتی است و باید یارانه بگیرد تا به روز باشد. وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی کند و قیمت بلیت به روز نمی شود که البته نباید  بشود، می بینیم که ۱۳۰ برابر زیان انباشته شکل می گیرد.

وی افزود: شرکت هایی همچون مترو شرکت تجاری نیستند بلکه خدماتی هستند که یا باید به سازمان تبدیل شوند و یا اساسنامه های آنها تغییر کند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ضمن تقدیر از شرکت بهره‌برداری مترو برای گزارش حسابرسی مقبول با تأکید بر اینکه هشتگرد جزو محدوده شهر تهران نیست، اظهار کرد: همین شرایط برای مترو تهران- کرج نیز وجود دارد و می بینیم که ۹۰ درصد یارانه برای بلیت مترو کرج پرداخت می شود. این هزینه ها بسیار سنگین است و قرار بود که بر اساس تفاهم نامه‌ها هزینه‌های نگهداری و راهبری تعیین تکلیف شود. به هر شکل این هزینه در خارج از جغرافیای تهران دارای ایراد است. متروی پرند نیز خارج از محدوده است و چنین طرح هایی سرمایه شهر تهران را می بلعد و باید تعیین تکلیف صورت بگیرد.

وی افزود: قرار بود حداکثر ۳۰ درصد از سهم بلیت مترو توسط شهرداری، حداکثر ۳۰ درصد توسط مردم و حداقل ۳۰ درصد توسط دولت پرداخت شود که متأسفانه دولت سهم خود را پرداخت نکرده که باید به عنوان بدهی دولت در نظر گرفته شود تا از مسیر تهاتر و یا دیگر عناوین بتوان این مبلغ را دریافت کرد.

احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه صورت های مالی ضمیمه گزارشات حسابرسی است، اظهار کرد: چهار تکلیف در کمیسیون برنامه و بودجه برای گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۱ شرکت مترو لحاظ شده است.

وی ادامه داد: شرکت مترو موظف است ظرف یک ماه نسبت به تعیین تکلیف اخذ سند مالکیت تعدادی از ساختمان ها و زمین های اختیار، خروج از ۱۳۰ هزار برابر زیان انباشته، تعیین تکلیف ایستگاه شهید سلیمانی هشتگرد و رعایت الزامات قانونی در اصلاحیه قانون تجارت در مفاد اساسنامه و پرداخت بدهی های مالیاتی اقدام کند. ضمن اینکه کل گزارش حسابرسی باید در سامانه شفافیت ثبت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha