کد خبر 216270
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

صلیب سرخ جهانی: بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم شده‌اند

صلیب سرخ جهانی: بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم شده‌اند

کمیته بین المللی صلیب سرخ بدون اشاره به حملات ائتلاف سعودی علیه مدارس در یمن نسبت به اوضاع وخیم آموزش در این کشور و بازماندن بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از اسپوتنیک، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که بخش آموزش در یمن به دلیل ۹ سال جنگ در این کشور به شدت آسیب دیده است.

در بیانیه این کمیته آمده است: روند آموزش در یمن به دلیل درگیری‌های مسلحانه و خشونت بار به شدت کند شده و ما شاهد حملات علیه دانش آموزان و معلمان در این کشور هستیم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ۲۰ درصد از مدارس ابتدایی و راهنمایی در یمن بسته شده و بیش از ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل در مدارس محروم شده‌اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: مسأله آموزش یک مسأله انسانی است چرا که از این طریق می‌توان به انسان‌ها حیات دوباره و کرامت داد. باید روند آموزش حتی در زمان درگیری‌های مسلحانه ادامه پیدا کرده و از مدارس و دانش آموزان حمایت به عمل آورده شود.

اواخر ژانویه گذشته سازمان ملل اعلام کرد که سیستم آموزشی در یمن در آستانه فروپاشی قرار گرفته و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در این کشور نابود شده و یا آسیب دیده‌اند. بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک یمنی نیز از تحصیل بازمانده‌اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه خود اشاره‌ای به حملات ائتلاف سعودی طی ۹ سال گذشته علیه زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی به ویژه مدارس در یمن نکرد.

کارکرد نهادهای بین المللی در قبال بحران یمن به صدور بیانیه‌های مختلف محدود شده و در برخی موارد قطع کمک‌های این نهادها در قبال یمن به دلیل فشارهای آمریکا مطرح می‌شود به طوری که اخیراً منابع آگاه گزارش دادند که برنامه جهانی غذا چند روز قبل از نهادهای رسمی در صنعاء خواسته بود با تصمیم این سازمان مبنی بر کاهش کمک‌های خود در یمن موافقت کنند.

این منابع تاکید کردند: اصرار برنامه جهانی غذا بر امضای این توافق از سوی نهادهای رسمی یمن با مخالفت صنعاء رو به رو شد چرا که این حرکت دربرگیرنده اهداف مشکوک از جمله منحرف کردن افکار عمومی در قبال عاملان کاهش کمک‌های بشردوستانه به یمن است.

آنها اضافه کردند: کاهش کمک‌های این نهاد بین المللی بر اثر اعمال فشارهای آمریکا و با هدف تشدید دردها و رنج‌های ملت یمن صورت می‌گیرد. نزدیک به نیم میلیون خانواده که اکثریت آنها را زنان و کودکان دچار سو تغذیه تشکیل می‌دهند از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه محروم خواهند شد.

برنامه جهانی غذا پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۱۷ میلیون نفر از نبود امنیت غذایی در یمن رنج می‌برند و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک در این کشور و یک میلیون زن به دلیل سو تغذیه نیاز به کمک دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha