کد خبر 216264
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

یک گزینه دیگر نقل و انتقالاتی استقلال هم راهی تیم دیگری از لیگ برتر شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال که از وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه به شدت شاکی است، در نشست خبری پیش از دیدار هفته چهارم تیمش مقابل استقلال خوزستان در بخشی از صحبت‌هایش این خبر را داد که روبرتو تورس، هافبک اسپانیایی که از گزینه‌های مد نظرش برای استقلال بود به یک تیم لیگ برتری دیگر منتقل شده و یک شکست نقل و انتقالاتی دیگر در کارنامه استقلال رقم خورده است. آن زمان نکونام اسمی از تیم جذب کننده تورس نیاورد ولی روز گذشته خبر پیوستن تورس به گل گهر سیرجان به طور رسمی از سوی رسانه این باشگاه اعلام شد تا این موضوع شکل رسمی به خودش بگیرد. به این بهانه به همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال در رقابت با سایر حریفان می‌پردازیم:

امیرحسین حسین‌زاده

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

جواد نکونام تاکید زیادی به حفظ محمد محبی و مهدی قایدی داشت که هر دو ستاره‌های فصل گذشته استقلال بودند ولی هیچکدام از این نفرات در جمع آبی‌پوشان باقی نماندند.  از همین رو یکی از گزینه‌های جایگزین که جواد نکونام علاقه زیادی داشت تا به جمع آبی‌پوشان منتقل شود امیرحسین حسین‌زاده، بازیکن سابق استقلال بود که به شارلوای بلژیک پیوسته بود و قرار بود به صورت قرضی به ایران بیاید. مذاکرات استقلال با این باشگاه به نتیجه نرسید و حسین زاده در استوری اینستاگرامی خودش اعلام کرد برخلاف میل باطنی نمی‌تواند به جمع آبی‌پوشان منتقل شود تا نکونام بداند علاوه بر اینکه محبی و قایدی را از دست داده، حسین زاده را هم در اختیار نخواهد داشت. اگرچه به نظر می‌رسید مشکل حسین زاده عدم موافقت شارلوا با جدایی وی است و او در این تیم بلژیکی خواهد ماند ولی چند روز بعد بود که سر از تراکتور تبریز در آورد تا یک ناکامی در کارنامه مدیریت استقلال در نقل و انتقالات رقم بخورد.

یاسین سلمانی

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

 شکست دیگر نقل و انتقالاتی کارنامه علی خطیر مربوط به یاسین سلمانی است، کاپیتان تیم امید ایران که مورد توجه مورایس قرار نداشت و علاقه‌ای به ادامه همکاری میان او و سپاهان وجود نداشت، با اتمام قراردادش با این باشگاه بازیکن آزاد بود و از سوژه‌های خوب نقل و انتقالات تابستانی محسوب می‌شد. باشگاه استقلال خواستار به خدمت گرفتن او بود و جواد نکونام اصرار زیادی داشت تا این بازیکن را به خدمت بگیرد ولی مذاکرات به نتیجه نرسید و طرفین بر سر موارد مالی به توافق نرسیدند. اگرچه گفته می‌شد اولویت یاسین سلمانی لژیونر شدن است ولی در نهایت او تصمیم گرفت به پرسپولیس برود و به جمع سرخپوشان منتقل شود. بدین ترتیب یکی دیگر از نفرات مد نظر جواد نکونام هم به جمع آبی‌پوشان منتقل نشد و به جای آن به یک تیم لیگ برتری دیگر منتقل شد تا نارضایتی سرمربی آبی‌ها از عملکرد مدیریت باشگاه شدت بیشتری پیدا کند.

آریا برزگر

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

 مهاجم گلزن تیم ملی امید هم دیگر نفر مد نظر جواد نکونام بود که حتی با این باشگاه به توافق هم رسید ولی در نهایت باشگاه در جذب او هم موفق نبود. این بازیکن مذاکرات خوبی با آبی‌ها داشت و همه در انتظار امضای قراردادش با باشگاه بودند ولی در نهایت این انتقال رخ نداد و منتفی شد تا خط حمله استقلال با همان نفرات سابق یعنی مطهری، رمضانی و پیمان بابایی به کارش ادامه دهد. ماجرا وقتی جالب شد که آرمان رمضانی در فهرست مازاد استقلال بود ولی عدم توانایی در جذب بازیکن جدید باعث شد به فهرست آبی‌پوشان برگردد. در نهایت در کمال تعجب تصویر آریا برزگر با شال باشگاه نساجی در کنار صادق درودگر بود که منتشر شد و این مهاجم ملی پوش به جمع بازیکنان قائمشهری پیوست تا نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را در فصل جدید همراهی کند.

روبرتو تورس

به بهانه سیرجانی شدن تورس: همه شکست‌های نقل و انتقالاتی استقلال

روبرتو تورس، ستاره اسپانیایی سابق تیم فوتبال اوساسونا که به دلیل رفاقت و آشنایی با جواد نکونام از این تیم جدا شد و فصل گذشته به ایران آمد تا عضو فولاد خوزستان شود دیگر بازیکنی بود که در فهرست ولی برای پیوستن به استقلال قرار داشت. او که به عنوان هافبک هجومی و مهاجم توانایی بازی دارد می‌توانست مشکلات استقلال در این خطوط را برطرف کند و تاکید زیادی هم روی جذب وی وجود داشت و نکونام به هر قیمتی او را می‌خواست. در مقطعی صحبت‌هایی از توافق نهایی طرفین هم منتشر شد و همه منتظر بودند تا خبر رسمی پیوستن او به استقلال تهران را ببینند ولی بازهم مسائل و مشکلات مالی مانع شد تا استقلال به خواسته سرمربی خودش جامه عمل بپوشاند. نکونام در نشست خبری پیش از بازی با استقلال خوزستان عنوان کرد تورس با یک تیم ایرانی دیگر به توافق نهایی رسیده است و در آن مقطع نامی از این تیم برده نشد ولی روز گذشته باشگاه گل گهر سیرجان از این خرید جذاب خودش رونمایی کرد تا از قبل هم تیم پرستاره‌تری باشد. بدین ترتیب یکی دیگر از خواسته های نقل و انتقالاتی نکونام جذب استقلال نشد و یک تیم لیگ برتری دیگر او را به خدمت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha