کد خبر 216246
۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

در راستای یهودی سازی بیشتر صورت می گیرد؛

ساخت حدود ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس اشغالی

ساخت حدود ۴ هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در قدس اشغالی

کمیته نقشه‌کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی درصدد تصویب دو طرح جدید برای ساخت سه هزار و ۸۸۴ واحد صهیونیست نشین در قدس اشغالی در راستای یهودی سازی بیشتر این شهر است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرح نخست شامل ساخت شهرکی جدید در مرکز محله «راس العامود» در شهرک سلوان خواهد بود که در چارچوب آن، ۳۸۴ واحد برای صهیونیست‌های اشغالگر احداث خواهد شد.

طرح دوم هم شامل ساخت ۳۵۰۰ واحد در مجاورت شهرک صهیونیست‌نشین «گفعات هاموتوس» در جنوب شهر اشغالی قدس خواهد بود. در چارچوب این طرح، یک هتل ۱۳۰۰ اتاقه هم احداث خواهد شد.

جنبش صهیونیستی «صلح اکنون» اعلام کرد که شهرک جدید در بخش شرق شهر اشغالی قدس، «کیدمات تسون» نام دارد و احتمالا به کانون جدیدی برای تنش و درگیری بین فلسطینیان و صهیونیست ها تبدیل شود.

احداث شهرک های صهیونیست نشین پیامدهای زیادی در زندگی فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن و قدس داشته است. این شهرک ها از یک سو باعث از بین رفتن پیوستگی جغرافیایی کرانه باختری رود اردن شده و مناطق فلسطینی را به بخش های جدا از هم تبدیل کرده و از سوی دیگر کانون تنش و برخورد بین فلسطینی ها و شهرک نشینان شده است.

حضور شهرک نشینان در کرانه باختری و قدس بافت جمعیتی را برهم زده و باعث بهره برداری شهرک نشینان از منابع و زمین های فلسطینی ها و اعمال محدودیت تردد برای فلسطینی ها و ضربه به اقتصاد آنها شده است.

غصب زمین های فلسطینی ها برای احداث شهرک و جاده برای شهرک نشینان و سرقت منابع آبی کرانه باختری از دیگر پیامدهای احداث این شهرک ها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha