کد خبر 216158
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

قاضی زاده هاشمی:

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا 

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند بر ضرورت آشنایی نسل امروز با شهدا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، محفل اسوه های صبر و ایستادگی با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اصحاب کریمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و ۴۷ تن از والدین و همسران شهدای  معزز مناطق ۱۲، ۱۳ و ۱۴ شهر تهران امروز ۱۸ شهریورماه در حسینیه کوثر نراقی ها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قاضی زاده هاشمی گفت: امیدوارم بتوانیم خادمان خوبی برای شهدا باشیم، پرچمداران اصلی حوزه ایثار و شهادت کسانی هستند که کار زینبی کرده و اهداف شهدا را تبیین می کنند. مقام معظم رهبری خطاب به خانواده شهدا فرمودنده اند که شما خودتان رسانه هستید و زندگی و منش شما در عرصه های مختلف نیاز به تبلیغ جهان بینی شهدا به دیگران دارد؛ به ویژه نسل‌های امروز که خیلی با شهدا زندگی نکرده و آنان را نمی‌شناسند و آنان نسلی هستند که شهدای دفاع مقدس را ندیده اند و آنان را به اندازه کافی نمی‌شناسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا در میان مردم زمان خود راه پر افتخاری را انتخاب کردند، گفت: در آن زمان همه افراد فرهیخته نبودند و هر کسی رفتن به جبهه را انتخاب نمی‌کرد؛ حتی افرادی که به حسب اجبار به جبهه رفته بودند فرار می‌کردند. یعنی کسی پایش به خط مقدم می رسید که رفتن را انتخاب کرده بود. 

معاون رییس جمهور اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی جنگ ما فرقان بود؛ یعنی اینکه انسانها را از یکدیگر جدا میکرد، در ادامه خداوند از میان کسانی که این راه را انتخاب کرده بودند، هدیه شهادت را اعطا میکرد. شهدا تمایزی با دیگران دارند و نسل امروز نیاز به آشنایی با شهدا دارد، باید گفت که خانواده شهدا بزرگترین رسانه در این زمینه هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما می بینم در جهان هیچ کشوری وجود ندارد که در رابطه با امام حسین (ع) برنامه ای نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: امیدواریم ما خادمان خانواده شهدا کاری کنیم که برای برخی از افراد جامعه که  با راه شهدا غریبه شده‌اند، اثرگذار باشیم و برای این موضوع باید میدان داری بیشتر کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: خانواده بزرگ ایثار و شهادت مسیر اعتقادی بزرگی را انتخاب کردند. امیدواریم بخشی از ما بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداریم، راهی که آنان رفتند را دنبال کنیم و آن پرچم را که به اهتزاز درآوردند، حمل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه شهدا دستگیر و شفادهنده هستند، افزود: هنوز هم بعد از چهل سال که از جنگ میگذرد، می بینیم که این عزیزان اثربخش هستند و همین الان تکه هایی از استخوان شهدا شهر را به غوغا درمی‌آورد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: به دنبال این هستیم که پای درد دل خانواده شهدا بنشینیم و اگر بتوانیم و کاری از دستمان برمی آید برای آنان انجام دهیم.

گفتنی است در ادامه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت چهره به چهره با خانواده های معظم شهدا حاضر در این مراسم به منظور رفع مشکلات آنان دیدار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha