کد خبر 216095
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

نگاهی کوتاه به عملکرد وزارت کار؛ از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا کاهش نرخ بیکاری

نگاهی کوتاه به عملکرد وزارت کار؛ از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تا کاهش نرخ بیکاری

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، کاهش یک و نیم رصدی نرخ بیکاری و افزایش ۱۰ درصدی اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۲ سال دولت سیزدهم است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ اشتغال‌زایی و توجه به این مهم از جمله بخش‌هایی است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود و طی اقداماتی که در این وزارتخانه انجام شده، شاهد رشد و بهبود فضای بازار کار بوده‌ایم.

بر اساس آمار منتشر شده در گزارش عملکرد ۲ ساله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، رشد ۳۰۰ درصدی آموزش‌های مهارتی جوار کارخانه در راستای افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش یک ونیم درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۱۰ درصدی اشتغال‌پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاهش بنگاه‌های مشکل‌دار از ۹۴۴ بنگاه به ۸۰۹ بنگاه در ۲ سال اخیر و افزایش ۲ برابری حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف از جمله اقداماتی است که در حوزه کار و تعاون صورت انجام شده است.

در وزارت تعاون دولت سیزدهم همچنین، ۹۳ هزار فرصت شغلی با تشکیل و توسعه یک هزار و ۵۲۵ شرکت تعاون تولیدی، توزیعی و خدماتی ایجاد شده است.

۹۴۵ طرح روستا تعاون به مبلغ ۵۳۱۰ میلیارد تومان، اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، رشد ۹۴ درصدی اعطای تسهیلات به فعالان بخش تعاون و اشتغالزایی و کاهش ۱۵ درصدی نرخ بروز حوادث شغلی از دیگر اقداماتی است که در حوزه تعاون صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha